werner Creative Commons License 1999.10.19 0 0 2030
Sziasztok!

LG: "Werner cimbora! Sajna nem tudtam a tel. számodat. Próbáltam Ákostól SMS-en keresztül megtudakolni, hogy szóljak neked, hátha vasárnap le tudsz ugrani, de nem jött össze a dolog."
DE ÖSSZEJÖTT!!!
Arra gondoltam, külön megírom hétvégi bajai élményeimet, de aztán megtaláltam ezt az üzenetet, így Gábor tapasztalataival harmonizálva jelentek.

"A 154-esen Pörböly és Dunafürdő között, valamint Jánoshalma előtt is láttam 80-as lassújelet. A vonal eredetileg 90-es vagy 100-as?"
100-as, de nagy disznóság, hogy 80-asok a vonatok rajta, pedig a járművek is bírják a 100-at. Elv: vonatozzunk, ne siessünk! Annyiban igazuk van, hogy az állandó sietés árt az egészségnek.

"a bajai állomáson, M41 2124 készülődött személlyel indulásra Halasra (12.34)"
Az a vonat a 7814 volt és én Bácsbokod állomáson kaptam le. Az én vonatomat, a 7815 számút a 2202-es vontatta. Azelőtt Halason a hűsben pihent az M62,109, így a forda kiszámításával azt vártam 15:38-kor Bajára érkezni. Lesben is álltam a garai vonal becsatlakozásánál, és...
jött az 508-as Bobó, a Btx-es csodaszerelvénnyel. Azt találgattuk Borkóval, hogy a visszafelé fordított Btx-re fel lehetett-e szállni közönséges utasnak is, vagy nem. A Bobó szegény orrán száján csurgott az olaj. Az M62,109 kimenőt kapott, elment répázni. Mindegy, a menetrend laza, a Bobó is pontosan tudta hozni a szerelvényt.

A híd felől mozdonykürtök hangja hallatszott. Arra tartottunk, hátha éppen most van a hídpróba. Hát volt! Nagy kékes füstölgések közepette a távolban elindult a M62,194, mögötte a 062, 180, 057! Kihúzódtam a kikötői iparvágány kiérőjébe, lőállásba. A 194 erősen ellenfényes, de a másik képen talán több fog látszani. A dolgomat nehezítette, hogy a kanyar sem arra görbült, hogy mind a négy gép megmutatkozzon. A Szerjok határozottan Baja állomásra tartottak, így meg sem kíséreltünk utánuk menni, nem gyanítottuk, hogy még vasárnap is visszajönnek. Arra gondoltunk, hogy valamelyik előfogatolja a Bobós vonatot. Alternatíva volt, hogy az egész kóceráj úgy ahogy van elmegy Halasra a még személy előtt és a bedörrenthető gépek gyorsan répáznak egyet az éjjel.

"A Bobo Halasra történő elindulása után M62 057 és 194 gépmenetben elment Halasra"
Szóval nem így volt, dehát a MÁV mindig improvizatív. Gondoljunk csak arra a választási lehetőségre, hogy 12 kocsis gyorsvonatra M62,158 vagy M41,2105 kerüljön. Természetesen az utóbbi tipp nyert.

"Sajnos ekkor már alkonyodott"
Igen, mi ekkor Dunafürdőn sörözgettünk, ami rajtunk múlott, megtettük.

"úgyhogy a képek minősége kétséges."
Egyet se búsulj, cimbora, majd összedobjuk, amink van...

"A bajai állomáson odajött hozzám egy bakter (látszott rajta, hogy nem tetszik neki, hogy ott
ólálkodok M62 109 körül, lehet, hogy a fotót akarta megakadályozni)"
Nem te voltál aznap az első, aki fényképezővel járta körül a gépet, talán ezért volt morcos az öreg. Biztos aszitte, kiszagoltunk valamit.

"ha tudták, hogy ez az átmeneti időszak belenyúlik a fűtési szezonba is, miért Szergejjel pótolták a pécsi MD-ket?"
Mert ez volt nekik. Halas feladata volt, hogy megszervezze a személyvonatokat. Ehhez van neki 4 Bobója, egy Zetorja, meg esetleg pár kocsija (de ez nem biztos). Eccerűen így tudta csak összeverbuválni a járműveket. A Btx-et nem néztem meg, talán Szentes, a fülkés kocsik Pécs, a Szergejek Szeged, a Csörik Szentes, egyes Bhv-k Békéscsaba kötelékéből jöttek.

"dombóvári vagy hatvani Púpost odaküldenek 3 hónapra 4 olyan kocsival, amelyeknél megy a gőzfűtés"
Gőzfűtés pedig évek óta nincs arrafelé, így még a gondolatától is kirázza őket a hideg. A Szergej-Btx pedig nekem eléggé teccik is, még akkor is, ha csak Bobóval sikerült elkapnom.

Különben mindegy, mert ma Viktorunk átadja a hidat és akkor jöhetnek az "unalmas" MD-s hétköznapok.

"M62 194, 180, 062, 057 volt (Bátaszék felől Baja irányába nézve), és gyönyörűen
sütött a nap, úgyhogy majd’ egy tekercs film lett az áldozat... "
Eloszlottakaz aggodalmaim, hogy nekem esetleg kissé félresikerült képeim lesznek. Remélem, novemberig kiderül... Akkor pedig FELTÉTLENÜL látni szeretném a képeidet. Dunafürdőn nekem már nem sikerült vasárnap fotózni, mert a busz másik oldalán ültem...

"Visszaútban Mélykúton láttam a 7815. sz. vonatot, M41 2124 volt."
ebből látszik, hogy forogtak a fordák, mert szombaton a 2202 csinálta uazt. Így nem kell sok ész kitalálni, hogy pénteken és hétfőn a Szergej volt ezen a vonaton (vagy a Bobó).

"miért kell a vasúton 180 km-re lévő Szegedről hozni a gépeket és a súlyt? Miért nem lehetett ezt pl. Dombóvárról megoldani."
Az egyik az igazgatósági ok, amit te is írtál. A másik, hogy Dombóváron te is tudod tavaly selejtezték a 247-est, így maradt a 116, 181, 232, 235, 253, 254, 261. Ezek közül legalább 1 van Mohácson tartalékban, 1 van Villány-Beremenden, no meg Kaposváron, bár oda az utóbbi időben a kanizsai 064 jár. A 41-esen is van szergejes tartalék, ez eddig 4 db. Marad 3. A szegedi fogatból az egyik gép, a 180-as meg kanizsai is. Tényleg, szerited az a gép döglött?

"Így fordulhatott elő az, hogy szombaton reggel az aradi sebessel megérkezett M41 2128 - gondolom, más mozdony hiányában és nem a kondi kedvéért - fordult egyet Algyőre, odafelé 28 db. 4 tengelyes tartálykocsival. Tudtommal a Csörgőt nem erre találták ki. "
Nem ez az első eset, hogy Csörivel viszik az algyői tehert. Tényleg, hol volt aznap a 089, 096, 231?

Bátaszéken ugyanazok a járművek voltak, amit Gábor is említett. Vonatunkat a M40,2140 füstös Csörgő vitte. A 46-os vonal helyenként katasztrofális, legrosszabb szerintem a Sióhíd - TolnaMözs szakasz, majd leestünk 40-nél a sínről. Érdekes, hogy pályailag a 40-es s a 20-as szakaszok nem különböztek. Talán csak azért tették be a lassítókat, hogy jöjjön má' valaki és tegye rendbe azt a maradék francos 10 kilométert! Aztán Szedres után suhanás...

Visszaútban nem sok érdekes, Dunaújban nem respektálták fotózási szándékomet, mert a Zetor+tehervonat elé beállt a francos Szilis vonat! Finomítónál a 187-es Szergej. Hát ennyi lenne. Mindenesetre a 4 Szergej meg a különleges Bobós vonat miatt igen szerencsésnek éreztem magam!

És mindenkitől bocs a hosszúságért.

Előzmény: Lehoczki Gabor (1969)