csiburento Creative Commons License 2021.03.16 0 1 21589

Azt gondolom, hogy ha már 0-ról kezdesz, el kéne gondolkodni azon, milyen lehetőség van második generátor beépítésére. Azzal minden további gond letudva (kivéve az elegendő töltési időt).

Sajnos az egy motor működés jelre kapcsoló relé (vagy az az alatti műszaki tartalommal bíró) nem jó megoldás, különösen, ha nem áll rendelkezésre kellő töltő áram.

A process ilyenkor az kell legyen, hogy először az indító akku legyen töltve és csak utána lehet hozzá kapcsolni a másod akkut. Ezt vezérelni kell. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy csomó olyan üzem állapot van (város, dugó), amikor a bekapcsolt fogyasztók (űza. szivattyú, fényszóró, fűtés ventillátor, ablaktörlő, tükör fűtés, ülés fűtés, stb.) áram felvétele nagyobb, mint a generátor képessége (főleg alapjáraton, vagy ahhoz közel), ezért akár az is elő fordulhat, hogy az elsődleges akku merül. Tehát első az indító, akár úgy is, hogy a megkezdett másod akku töltést meg kell tudni szakítani automatikusan. 

Ha össze vannak kapcsolva, akkor cca ugyanolyanoknak célszerű lenni, hogy ne alakuljon ki zavart helyzet. Tehát ugyanúgy ólom-savas, és közelítőleg azonos kapacitás sem árt. Aztán ott van még, hogy korlátozni kellene a munka akku áramát, mert nem túl jó 20-30A-ral tölteni (bár elméletileg a munka akku nagyobb árammal tölthető, de igazán nem tesz jót neki).

 

De, és itt a következő buktató, a munka akku töltéséhez 5-8-12 órát (merültségtől és töltő áramtól függően) kell autózni, hogy fel legyen töltve.

 

Összefoglalva: külön vezérelni kell, hogy mikor lehet tölteni, és azt is, mekkora árammal, ha egy generátorról megy. És mindenképpen nagyobb generátort kell beépíteni. 

 

A gyári rendszereknél fordított üzem is igaz, amikor a 230V-os hálózaton lóg az autó, akkor is össze kell tudni kötni, hogy a motor indító is töltve legyen. Itt külön töltő csak akkor megoldás, ha nincs és nem is tud össze kötődni az indító és a munka aksi. Ellenkező esetben garantált a tűz. 

Előzmény: Tinanak (21588)