Énvagyok148V Creative Commons License 2021.03.14 0 0 122738

Az már elég sok. A gyári max. normálnak tekinthető érték 0,4 kg/1000 km. Na igen, a kg az nem liter. De könnyen kiszámítható az olaj sűrűségének ismeretében. Ez kb. 0,45 l-t jelent. De nem is ez a lényeg, hanem az hogy fogyhat az olaj, mert az üzemszerű, csak a mértéke nem mindegy. Nem lehet éles vonalat húzni a normál és abnormális olajfogyás közé, ezért tekintsük mérvadónak a gyár által megadott értéket. Egyesek állítják, hogy egy mm-t sem süllyed a szint két olajcsere között. Ezt azért kezeljük fenntartással! Lehet igaz, de ebben az esetben az elfogyó olajat üzemanyag és kondenzvíz pótolja..

Én igyekszem a felső szinten tartani az olajat, mert nagyon kevés amúgy is az olajtöltet (kb. 2,5 l) és ha leengedjük az alsó szintre akkor végképp kevés lesz (1,5 l), tehát az olaj kevésbé oldja le a koszt, kevesebb szennyeződést tud kezelni és hamarabb túlmelegedhet. Az enyém (1,4 8V) kb. 2 dl-t fogyaszt 1000 km-en. 6-7000 km-enként cserélem, tehát 1-1,5 l-t töltök rá. Ez komoly 2000 Ft-os költséget jelent. De sosincs a min közelében a szint.

No de visszatérve az általad leírtakra, nem valószínű hogy szelepszár szimering a probléma, mert ahhoz azért masszívan hanyagolni kell az olajcseréket és gyűjteni a kilométert (legalább 250 Ekm)

Inkább a gyűrűk környékének kokszolódása állhat a háttérben, ezt azért könnyebb begyűjteni.

Én azt csinálnám, hogy jó sokat autópályáznék a max. megengedett sebességgel, friss, minőségi olajjal. Legyen az autóban egy flakon olaj ha esetleg rá kéne tölteni.

Előzmény: BMW E90 LCI (122733)