altimus Creative Commons License 2021.03.12 0 0 85372

Magam meg soha nem ittam wachau-i bort, igyekszem a nemet/osztrak termekeket messzirol elkerulni, amennyire csak lehet. Ellenben a vitatok menten utana neztem ennek a smaragdos "gyikbornak" es tulajdonkeppen semmi masrol nincs szo itt, mint professzionalis, es lathatoan sikeres, brandingrol. Ahogy latom a smaragd gyikos borok a regio felso kategorias borai, arban legalabbis, es szerintetek minosegben is. Es ebbol meg akar valami tanulsagot is le lehetne vonni, a magyar borokra vonatkozoan. Ez pedig nagyjabol az lenne, hogy a termek pozicionalas es a branding nem butasag es lehet ezt ugyis csinalni, hogy nem 1-1 pinceszet nyakaba szakad a dolog, hanem egy regio ... vallalja magara. Mo-on is jo lenne egy megbizhato termekjelolesi rendszert meghonositani.

 

A wikipedia szerint a wachaui bortermelo regio terulete 1350 hektar, https://en.wikipedia.org/wiki/Wachau_wine , a wikipedia szerint a nagy somloi bortermo teruletek osszessege 600 hektar, ami azert azt is mutatja, hogy a wachaui regio se egy oriasi meretu bortermo regio.

 

Mindenesetre talan nincs is vita koztetek, hiszen mindketten azt allitjatok, hogy a smaragdos borok alkotjak a regio top borait, raadasul mint kiderult a "smaragd" gyik is csak odavalosi, ugyhogy a markajel, a szimbolum, is a helyen van.

 

Előzmény: Hepci (85371)