Neked kellene számolnod, nem véletlenül nem hoztál számokat... És nem dízelről beszéltem.
Ha már itt tartunk, a saját, 200LE-s, jó másfél tonnás és benzines, automataváltós, nem hibrid kocsim ténylegesen elmegy vegyes üzemben (fele fővárosi totojázás, fele autópálya) egyáltalán nem halálra kímélve (nem is agyonverve, de teljesen normálisan közlekedve) 6.8-7 liter közötti valós, tényleges fogyasztással - az első autóm, egy 1000MB-s Skoda (900kg, kb: 40Le...) NEM MENT EL ENNYIVEL, benyelte a 8 litert, miközben a csúcssebessége sem érte el azt, ami most a kényelmes utazósebességem...
A 3-4 literes fogyasztás teljesen reálisan elérhető cél normális középkategóriás hibrid autókkal, márpedig a mostani EU-s energiamix mellett ez a végelszámolásnál nem fog rosszabb eredményt adni, mint az EV.
Jobb energiamix mellett jobb lehet az EV - de akkor kell is ilyen. Csak akkor még mindig ott vannak az EV inherens, megmaradt korlátai. Persze, tudom, jobb akkuval az is megoldható. És akkor már csak az árát kell kb: elfelezni.
Amit ez megvan, visszatérünk a témára.