Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2021.03.08 -2 0 37841

" Akkor meg minek kell annyit baszkurálni, kínozni a linearitásért, amivel lehet, hogy több kárt okozhatunk az átvitelben, mint hasznot."

 

Nagyon egyszerű a haszon, könnyen mérhető: keverési idő. A fül nagyon hamar fárad, az igazi profik nem is kevernek többet egyszerre 1-2 óránál, ezért nagyon fontos, főleg a 200 Hz alatti tartományban, hogy tippelgetés nélkül egyből halld, mi történik. A linearitás pedig azért fontos, mert életveszélyes, ha a hangfal karakterisztikáját kompenzálod mixelés közben (mondjuk vannak olyan klasszikus hangfalak, mint a régi Yamaha NS10, amelyik pont 1.1K körül emel be, és ha azt kikompenzálod, loudnesses, "hifis" hangzást kapsz).

 

"Gondolod, hogy a Genelecet, Dynaudiót kevesebbet kéne noszogatni? ;)"

 

Hát, szerintem van az az ár és minőség (ATC?), ahol már nem kell feltétlenül, de mióta elég gyorsak a hardverek (~20 év), az aktív vagy passzív kalibráló technikák komolyan kezdenek terjedni, és most elérték a fotelmixekerekt is. Az újabb Genelecek már beépített korrektor-DSP-vel jönnek https://www.genelec.com/calibration-acoustics, de lehet 4-10e euróért ilyet is https://www.trinnov.com/

 

"de ez a 30 ponton történő méricskélés és baszkurálás sok jót nem ígér."

Mert ez nem igazi EQ, hanem konvolúciós, impulse response alapú, és meg tudja különböztetni a szoba és a hangfal-korrekciót, hangfalak pozícióját, stb. Alapból nem sok jót ígér(ne) a room mode-ok korrigálása EQ-val, de ez annál azért okosabb.

 

Az Erisek sziszegését én is olvastam, de az szerintem inkább egyedi gyártási, mintsem tervezési hiba.

Előzmény: Mono SE (37840)