jee_c Creative Commons License 2021.03.07 0 0 48869

Időközben Elon tweetből kiderült:

a vezérlés nagyobb tolóerőt kért az egy Raptortól, amit annak tudnia is kellett volna, de nem adott le nagyobb teljesítményt (ezért nem lassult le a leszálláshoz kellően az SN10). Ennek az okát még nem tudják. A következő tesztrepüléskor (SN11) két működő hajtóművel próbálnak meg ezen a problémán urrá lenni. Ettől függetlenülk ki kell deríteni, hogy miért nem tudott a Raptor nagyobb teljesítményt leadni, de ez nyilván sokkal egyszerűbb, ha a repülés után iks meg tudják vizsgálni.

 

Szóval SN11 három hajtóművel kezdi a belly-flopot, ebből egyet leállít, majd két hajtóművel fogja megkísérleni a leszállást. Feltételezem, hogy ha a két hajtómű túl sok lenne (nem tudják kellően visszaszabályozni), akkor közben leállít egyet belőle.

 

Másik érdekes hír (szintén a Twitterről): a levegőben elkapó torony programozását végzik, illetve annak a fizikai építését kezdik. Szóval úgy néz ki, hogy nem április 1-ei tréfa volt ez a "elkapjuk a levegőben a Super Heavyt" dolog.

Előzmény: szilvatövis (48860)