Carpy Creative Commons License 1999.10.14 0 0 13
A 256-os a "hagyomanyos" Ikarus, elol van rajta ajto, meg hatul, van 5 es 6 ablakos valtozata. 395-os, ujabban E95-os az, amelyiknek mar kozepen van a "hatso" ajtaja, es eleg klasszul nez ki, homlokfelirat van rajta, es a hatso sor ules vagy fel meterrel magasabban van, mert alatta van a motor. Egyszoval ezek az ujabb tipusu tavolsagi buszok, eleg sok van mar beloluk, halisten.
Van meg E94-es, ez ennek egy alacsonyabb epitesu, helykozi valtozata, tobbnyire kagyloulesekkel, amirol egyes idosebbeknek nem er le a laba, mert egy picit magasra sikeredtek.
A Lenti-Bp-tel mentem is, onnan tudom, hogy golyo. De az atlaga nem hatvan valamennyi, hiszen B.alamadi-Deli pu. kozott szaztizenvalahany kilometer es 80 perc! Ez szerintem 80 folotti atlagra jon ki, majd holnapra utananezek.
En nagyon remelem, hogy fog valtozni a menetrend, ha bevezetik a Tempo 100-at. A vasut szegenyem megint csak nezni fog.
Hogy miert kulonbozo a menetideje 2 teljesen ugyanazon az utvonalon kozlekedo jaratnak? Ez jo bonyolult. Amikor 95-ben volt a nagy bovites a Bp Veszprem vonalon, igyekeztek valami utemesseget belevinni, peldaul delutan megfigyelheto bizonyos 15, 45-os indulas Bp-rol, persze nem sikerult, mert azon a bizonyos sumegi Volan talalkozon, ahol ezt kidolgoztak, minden percert ment a tulekedes, kie lesz a legjobb jarat. Epp ezert olykor belecsempesztek egy kis csuszast, hogy kozelebb/tovolabb keruljenek egymastol a jaratok. A Zala Volan pl. kototte magat ahhoz, hogy a varosokbol mindig 0-kor, vagy 5-kor induljon, Alba Volan igyekezett minel kevesebb jaratot beengedni Fehervarra, A Volanbusz igyekezett ujabb telephelyeket letrehozni, stb. Attol is fugg, hogy hany megalloja van utkozben egy jaratnak. Aztan ott vannak a sumegiek este 8-kor ket kocsival, az egyiket sietosre vettek, a masikat lazara. Ott van a 13.30-as Volanbusz, amit az istennek nem akarnak a tobbiek beengedni Fehervarra.
Itt csatolnek vissza arra, hogy nem engedte Varpalota a debreceni jaratot naponta. Az autobuszjaratok utvonalanak, menetrendjenek megvaltoztatasahoz minden olyan Volan tarsasag hozzajarulasa szukseges, amelyik a modositando jarat barmely 2 megallojanak viszonylataban kozlekdest tart fenn. Ha nem jarulnak hozza a modositashoz, akkor a miniszterium sem adja ki a koncessziot (vannak kivetelek egyebkent). Marpedig Varpalota a szexardi jarataval ha jol remlik Cece es B. almadi kozott kb. fel oraval a debreceni jarat elott jon, es attol tartottak, hogy attol elvenne az utasaikat egy naponta kozlekedo debreceni jarat, ezert nem jarultak hozza. Ennyit hallottam.
Előzmény: névtelen (12)