Marhakonzerv Creative Commons License 2021.03.01 0 0 9488

Rio2-esünk (2007, 1.4 benzin) hidegben való indítása - mint itt is már korábban részleteztem - problémamentes volt, ám indítás után az elindulás sokszor fordulatszámejtésbe, erőtlen rángatásba torkollt. Hosszabb melegítést igényelt. Volt már erről itt szó többször is. Másfél hete kicseréltem a TPS-t (fojtószelep érzékelő), és az eddigi tapasztalatok alapján a helyzet sokkal jobb lett. Azért nem tudom még biztosra mondani, mert az autó egy ideje már napi használatban van, és a hidegindítás utáni nehézkes elindulás akkor volt igazán jól megfigyelhető, amikor több napot állt a gép.

 

Amúgy ellenállást mérve az eredeti TPS is jónak tűnik. Ezen a motoron nincs lehetőség a TPS-t mechanikusan kalibrálni, márpedig a kalibrációra szerintem szükség lehet. Talán szakszervízben kell elvégeztetni. Nekem sikerült úgy betenni a szenzort, hogy eddig jól muzsikál, bár az is igaz, hogy a betétel után kellett mennem vele egy nagyobbat, hogy magára találjon (?)... vagy talán végzett valamiféle önkalibrációt is.

 

(A probléma az, hogyha másik TPS-t tesz be az ember, annak picit más a 0% és 100%-hoz tartozó ellenállásértéke, így pl. alapjáraton járva, gázpedál megnyomása nélkül is túl nagy gázpedálállást érzékelhet az ECU. A régi TPS-sel az OBD-s adatok szerint ez nekem olyan 7% volt, az újjal 8.5%. Még erősen gondolkozom, hogy elvigyem-e egy Kia szervízbe kalibráltatni, megérheti, meg aztán zavar is, hogy gázpedált nem nyomva 7-8% körüli TPS állást lát. A Mitsubishin ilyenkor 0%-ot mér. Ja, és padlózva meg nem éri el a 100%-ot... szóval ez is gond lehet. Mindenesetre az autó dinamikájával nincs gond).

 

Szóval nekem ez valószínűleg bejött, de semmi garancia rá, hogy másnak is ez lesz a megoldás.