No akkor ehhez egy adalék.
Kb. 1970-re a Csajka már nemszeretem autóvá vált a politikai felső vezetésben.
A kimondott protokoll flotta (Kárpát utca) kivétel a párt vezetői addig se igen jártak ilyen autókkal, de az állami vezetők kb. 1959-1970 között bizony harcoltak azért, hogy kinek jut Csajka?
1970 körül jött a Mercedes őrület a sok impala és egyéb, soxor egyedi ámérikai csodabogár után.
Mentek a különlegességek a III. vonalba szakszervezeti vezetőknek és hasonló állású személyeknek.
Mi legyen a Csajkákkal?
A Filmgyár kapott 4-5 db-t, meg ide-oda is elsóztak párat.
A távolabbi megyei tanácsok elnökei is kaptak 1-1 db-t.
Zalaegerszeg, Szombathely, Nyíregyháza, Debrecen, Békéscsaba, Pécs, stb.
A Vas megyei Tanácsot vezető kádernek nem tetszett a Csajka.
Amúgy is útálta a protokollt.
A megyei tanács gépjármű előadójának*** kiadta parancsba, hogy vegye át a kb. 8-10 éves autót és dugja el.
Ha jön vmi nagy főnök (igen nagy főnök) Budapestről akkor majd előveszik, de különben Ő továbbra is a Volgájával jár.
( világoskék volgája volt)
Így is lett.
A megyében új, valójában már kb. 8-10 éves Csajka a szombathelyi tűzoltóság fedett garázsának sarkában élte következő 4-5 évét.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A gépjármű előadó egy igen komoly beosztás volt kb. 1980-ig.
Pláne területi elven működő cégeknél.