advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.02.22 0 0 388203

Ez innentől hitvita - a mostani kis Corsa-val igenis el lehet menni öt-hat liter között simán. Az elektromos fogyasztásnál pedig ugyebár a teljes vertikumot nézték - kapásból van egy 10%-os hálózati, gyorstöltésnél akár 15-20%-os töltési veszteség - ezeket ti következetesen és mindig nem létezőnek tekintitek.

 

Én mindenesetre azt látom, hogy ha a sima benzineshez képest ki is jön végül mondjuk fele CO2 terhelésűre az EV - akkor is hozzá kell számolni azt, hogy akkukapacitástól-mérettől-jellegtől függően 70-150ekm közötti futásteljesítmény után egyenlítődik ki az EV sokkal nagyobb gyártási környezetterhelése az ICE-hez képest, és utána tartunk ott, hogy a globális CO2 emisszió 4-5%-át adó személyautós szektort "esetleg lefelezzük"..

 

Barátom, jó nagy pofon ez a szarnak, semmi több. NEM OLD MEG SEMMIT. Még a városi levegő sem fog javulni, mert nem a korszerű ICE kocsik, hanem az ótvar fűtés, meg a totálkáros buszok-furgonok-teherautók okán rossz az, és ezekre nem csak, hogy semmi hatása nem lesz az EV terjedésének - de talán pont azért nem jut ezekre pénz, mert arra költik...

Ha Budapesten megoldanák a teljesen általános központi fűtésre áttérést és a BKV minden busza CNG hajtásúra lenne átépítve (töredék költség az EV-hez képest), a lógó belű, tényleg minősíthetetlen huszon-harmincon éves teherautókat-furgonokat (meg a láthatóan füstölő, elhanyagolt személyautókat) pedig megfelelő mobil mérőcsoportokkal hatásosan és véglegesen kiszekíroznák a forgalomból - a szmog probléma meg is oldódna VÉGLEGESEN.

A CO2 persze nem, de mint azt már ezerszer megbeszéltük, hibás prioritások csak hibás lépéseket szülhetnek...

 

Előzmény: szilvatövis (388202)