padisah Creative Commons License 2021.02.22 0 0 63537

olyan modellben gondolkodtam, hogy napkollektor a tetőn, ami levegőt tud áramoltatni, tehát nem víz vagy olaj van benne, hanem  levegőt tud beszívni 

 

a pincében, vagy egy külön földbe ásott, becsövezthető térben kőzúzalékot kell elhelyezni (kb mint ami a vonatsínek mellett van)

ezt át tudja járni a levegő, elég nagy lukak vannak a kövek között

 

a napkollektorból származó forró levegőt egy ventillátor erre a kőzúzalékra irányítja, egyúttal ez a ventillátor gondoskodik a kollektorban az áramlásról

a forró levegő felmelegíti a kőzúzalékot, mivel itt nincs víz aminek a forrása korlátozná a hőfokot, akár 100 fok fölé is mehet

 

a fűtési szezonban meg fordítva, a csövezésen keresztül levegőt kell a lakótérbe húzni a fentillátorral, a hideget vagy kívülről kapja, vagy azt viszont a lakótérből bejuttatni a zúzalékra

**********

pneumatikus hajtás kiegészítése, pl kisvasúton közlekedő sínbusz jellegű gép, vagy közúti busz

a sűrített levegő még nagy nyomáson nem egyből a légmotorba/munkahegerekbe kerül, hanem előbb tesz egy kört a tetőn elhelyezett kollektoros csapdákon keresztül, és így az expanzió előtt 70-80 fokra melegszik, innen kezd lehűlni - a napkollektor által behozott hő jó hatásfokkal munkává alakul, nagyobb erővel nyomja a munkahengert a melegebb levegő

 

ehhez ugye nagy tetőre van szükség, ezért a busz jelleg

 

 

 

 

 

Előzmény: pert2 (63533)