Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.21 -2 0 53783

No, most viszont Budapesten az egyik vasúti híd fejlesztését tervezik, éspedig azon okból kifolyólag, mert azt remélik tőle hogy a vasúti szállítás le fogja körözni a tömegközlekedést, ami által a környezetszennyező diesel-olaj égéstermékeiből csak jóval kevesebb fog kijutni Budapest légterébe, javítva ezzel a főváros környezetvédelmi mutatóit, mert a vonatok legtöbbjét ma már villanymozdony hajtja, ami nem környezetszennyező hajtási mód.

 

Ma, amikor úgyis minden komolyabb tudós a környezetkímélő megoldásokon töri a fejét (pl. elektromos autók), az országos közlekedésben is nagyobb helyet és jelentőséget kellene szorítani a vasúti szállításnak a mainál, két oknál fogva is:

 

  • * 1./ A vasúti szállítás az elektromos hajtású villanymozdonyok többségi használata miatt már nem környezetszennyező szállítási mód, és ehhez a villamosenergiát is környezetbarát módon oldja meg az amúgy is továbbfejlesztésre kijelölt Paksi Atomerőmű.;
  • * 2./ A vasúti szállítás levenné a szállítmányozási terheknek egy jelentős részét a közúti szállításról a kamionos fuvaráru-szállítás háttérbe szorítása által, az autópályák és a fontos főútvonalak pedig biztonságosabbá válnának, mivel a baleseti statisztikájukat jelentősen javítaná a lecsökkent tehergépjármű-forgalom, vagyis a személygépkocsival és busszal történő közlekedés sokkalta biztonságosabbá válna rajtuk a jelenleginél.;.

 

Tudom, ennek az egyik főbb előfeltétele a célhelyen történő tehergépjárműre átrakodás bevállalása volna, de egyrészt ezen teherautók forgalma csak max. 5-6 km-nyi helyi úthosszakra terjedne ki, másrészt a cserébe várható előnyökért (környezetkímélő szállítási módok, ill. a mainál sokkalta jobb baleseti statisztika) a "valamit valamiért" el alapján be kellene vállalni... !

Előzmény: nyebojsza (53752)