Rumcice Creative Commons License 2021.02.19 0 0 180540

Nem tudom, 10 évig volt nálunk, mindig a belevaló Castrol olajat és Mann szűrőket kapott. Az olajfogyasztás ez idő alatt fokozatosan nőtt, és ez idővel a két lambdaszonda, a két monitorszonda és a két katalizátor változatos hibaüzeneteit eredményezte. Kicseréltük a kartergáz szellőztetést az összes csövével, mert állítólag ez is okozhat olajfogyasztást. Fölösleges ráköltés volt. A szondákat és a katalizátort is kicseréltük volna egy nagy nyeléssel, ha a motornak nem lettek volna kompresszió gondjai. Innentől minden ráköltés kútba dobott pénz lett volna. Talán 250e körül volt, nem emlékszem, rég volt.

 

Állítólag az M54-nél a gyár kijött valami új fejlesztésű alacsony súrlódású dugattyúgyűrűkkel, ami javította az emissziót és a teljesítményt, de az élettartamnak ez nem tett jót.

 

Pedig nagyon jól ment, jól húzott alul is a kettős vanos miatt, meg ahogy nyitotta-zárta a kipufogó végcsövek közül az egyiket egy fojtószeleppel, hangja is jó volt, csak épp az élettartam lett katasztrófa.

Előzmény: balabmw (180539)