névtelen Creative Commons License 1999.10.11 0 0 46
kicsit off, de talán mégse:

Bécsi tapasztalat:
napijegy 60Ats (kb 1100 ft.). ezért (igaz, hogy szombaton...) 90 %-ban le lehetett ülni.
6 metróvonal van, ezek kb. a magyar 1-es és a 2/3 vonal közt vannak, méretügyileg.
Sok, de kicsi villamosvonal van, a villamosok közt van olyan ami 30 évesnek néz ki (de jó állapotú!!), és van ami vadiúj.
Ja: és jó a levegő.....
Ellenpéda: térkép szerint: Mariahilferstrasse-n végig villamos, de térkép régi: villamos megszűnt, viszont a busz 15 perc alatt ment 2 megállót a dugóban...

Elég jó a bécsi tömegközlekedés, de nem tökéletes. Viszont az ottani árakhoz képest olcsó.
Vagyis, ne emeljék a duplájára a menetjegyárakat.
összehasonlítás:
belépő a Shönbrunnba 90-120 Ats
kávé: 16-30 Ats
képeslap: 5-8 Ats
1/2 liter üdítő: 26 Ats (büfében)
Vagyis, ha a magyar árszintet nézzük (az osztrák árarányokkal), akkor a napijegynek 200-300 Ft-nak kéne lenni...mert _gondolom_ ott támogatják államilag a tömegközlekedést....

NaNe: részben igazad van, de akkor érne valamit az egész, ha a tömegközlekedést favoizálnák.
Pl, busszal-villamossal lehetne kényelmesen dolgozni járni, mulatni (járjon este is), kocsival meg lehetne menni a kisgyerekért, meg nagybevásárolni. A notebook meg elfér egy kézitáskában is... És egy nemtulzsúfolt villamoson talán kényelmesebb lenne, mint autóban ülve a dugó közepén... viszont néha várni meg gyalogolni kell. és az autósok ezt nem szeretik... (nekem is van egy trabim. de pl Bp. belvárosába csak végszükségben mennék be..)

Én mindenképp a tömegközlekedést favorizálnám. Arányaiban sokkal több pénzt fektetnék bele (ha tehetném..), mint az egyéni közlekedésbe.
Nem sztrádát építenék, hanem felújítanám a főutakat, a maradék pénzből a vasutat fejleszteném. Meg a P+R parkolókat. Magyarország tömegközlekedése arányaiban nagyobb, mint pl Ny-Európában. S ez talán olyan érték, amit meg kellene őrizni.