stotu Creative Commons License 1999.10.09 0 0 38
Üdv!

Kicsit visszatérve a tömegközlekedésről általában a BKV állami támogatására.

Budapesten évszámra tudok úgy tömegközlekedni, hogy nem találkozom ellenőrrel (a metrót azért lehetőség szerint kerülve). Amikor utoljára megbüntettek, vettem egy harmincnapos bérletet, bemutattam, és buktam 400 Ft-t. Ennyi pénz 8-10 napi (!) potyázással megtérül, ha a bérletvásárlással vetjük össze.

Miskolcon (egyetemre jártam oda az utóbbi években) egy kicsit szigorúbb a rendszer: ellenőrök úton-útfélen, utólagos bérletbemutatás nincs (pedig a hátulján lévő pecsét még azt is igazolhatja, hogy a "lebukás" előtt vásároltam), kis forgalom esetén kötelező első ajtós felszállás...

Mindennek hátránya, hogy pár perccel meghosszabbítja a menetidőt, valamint pitiáner stílusánál fogva - különösen az első időben - halálra idegesíti a magamfajta fővárosi "szigorhoz" szokott utast. Az előnyéről később okultam egy táblázatból (Népszabadság).

Ebben vettem észre, hogy Miskolcon fajlagosan (utasszámra vetítve) kétszer akkora a jegybevétel, mint Bp-en. Ez fővárosunkban kb. 30 milliárd. Ha a jegy(bérlet-)vásárlási hajlandóságot a miskolci szintre - azaz a duplájára - tudnák emelni, az hány milliárd Ft pluszbevétel?! És mennyiről megy a nagy csatározás?!

(Egyszerűen unom, hogy minden azért szar a magyar focitól a BKV-ig, mert "nincs elég pénz", véletlenül sem azért, mert azok, akiknek feladata lenne megoldásokat találni, magasról tesznek rá.)