Kb. 1960-tól kb. 1967-ig , a KN közlekedés kísérleti bevezetéséig küzdött a FAÜ az ellen, hogy hátsó ajtó nyitva és ott 4-5 utas a kocsi oldal síkjából kilógva, a kocsitesten kívül, de a hátsó ajtó 3 db kapaszkodóján csüngve utazzon.
Először valóban az Ik-66 kocsikon tiltották meg.
Addig nem indult a busz míg nem záródott a három ajtó.
Ebből sok konfliktus származott.
Egy ügyes pszichológia trükk lett a megoldás.
Másodiknak az Ik-31-es típusú buszokon tiltották be.
Harmadikként a FAÜ csuklósok nem indultak el nyitott ajtóval, majd az Ik-180 buszok sem.
Legtovább az Ik-620 és az Ik-556 buszok jártak nyitott hátsó ajtókkal, rajtuk/kivül csüngő utasokkal.....................:-(((
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Mi a XII.kerület Márvány utcából a 4-es busszal jártunk a VI.kerület több középiskolájába 1966/67-ben.
Csüngtünk.
Mert fiatalok voltunk, kb. 15 évesek.
Mert ezt vagány dolognak tartottuk.
Azt hittük - tévesen - hogy e "hősies" cselekedeteink okán felnéznek ránk a lányok és a felnőttek.
Nem néztek fel.
Amikor az IK-620 a Lánchídon ment át, a kint csüngő testünk, vagy nagykabátunk és a híd alkatrésze között 5-15 cm ha volt.
A busz meg kb. 30-35 km/h-val ment át.
Járt velünk egy fiú, aki a Németvölgyi útról a Népköztársaság útjára (ma Andrássy út) járt középiskolába a Pesti Barnabás Élelmiszeripari Szakközépiskolába (pék technikum).
1967 március elején bekövetkezett a crach.
Akkor én éppen bent ültem a buszban és hevesen, de eredménytelenül udvaroltam egy kamasz lánynak.
Mentünk át a hídon, mikor Péter lengő téli kabátja (nem volt begombolva) beleakadt a híd egyik alkatrészébe.
Az Ik-620 akkor is kb. 30-35 km-val ment.
Egy pillanat alatt lerántotta a kabát Pétert a busz hátsó lépcsőjéről.
A busz lépcsőn hátul /kívül kapaszkodó másik 3 fő neki állt kiabálni.
De a buszvezető nem hallotta.
A Roseewelt téren már többen nyomták a vészcsengőt.
Végül a Nádor téren a busz megállóban álltunk meg.
Péter ahogy aszfaltra esett, elgázolta egy minket követő személyautó is.
Meghalt.
15 éves volt.
Később kiderült nem a személyautó gázolásba halt bele, hanem a feje még esés közben kb. 30 km/h-val nekicsapódott a Lánchíd vas traverzének, s ez okozta halálát.
Nem ez a tragédia miatt szűnt meg a lépcsőn utazás.
De mivel ez az ügy elég nagy sajtó nyilvánosságot kapott felgyorsította a nyitott ajtóval való autóbusz közlekedés betiltását.