Kedves John Zero,
Szerintem ez nem működik. Az ember dolgozni jár, vásárolni, megy a gyerekért az óvodába, tele cekkerrel a kezében. Aztán a munkahelyén is két-három ügyfélhez naponta, oda is vinni kell legalább egy notebookot, meg amik nekik kell plusz.
Hogy metrózzak ki mondjuk Vecsésre a Kálvin térről ? És onnan hogy menjek a gyerekért ? Tudva levő, hogy az óvodákban max. 6 óráig vállalnak felügyeletet.
Mondanék egy-két ötletet, hogyan lehetne közvetve, vagy közvetlenül BP közlekedését felgyorsítani :
- Könnyíteni és korszerűsíteni kellene a hivatali ügyintézést, hogy legalább már emiatt ne kelljen hivatalokba rohangálni. Ezen az Internet sokat segíthetne és fog is. Ez is forgalomcsökkentő tényező.
- Népszerűsíteni kell az otthoni munkavégzést. Ennek jelenleg nem csak technikai akadálya van, de a hagyományok is komoly gondot okoznak.
- El kell érni azt a jövedelmi szintet, hogy elég legyen egy kereső egy családban.
- A peremkerületekben is meg kell teremteni a magas színvonalú oktatási, egészségügyi és sportolási lehetőséget. (A vásárlási lehetőségek legalább már részben adottak)
Ami közvetlenül a közlekedést illeti :
- Én nem tudom, hol szokás az, hogy a felbontott útburkolatot úgy hagyják - betemetetlenül. De ami a Váci út város eső részén van, az igen csak balkáni.
Tehát kötelezném az utak karbantartóit, hogy megállás nélkül dolgozzanak, napi 24 órában.
- A városi közlekedésből kitiltanám az összes olyan teherautót és buszt, melynek végcélja nem a városon belül van.
- Szigorúbb műszaki elvárásokat támasztanék a teherautókkal szemben. Röhej, de van olyan tehergépkocsi, amelyik teher nélkül is csak max. 30-cal döcög.
- Megszigorítanám a teherszállítás gyakorlati feltételeit. Pld ne lehessen nyitott platóval telenyomni a várost homokkal, cementtel, fadarabokkal, lécekkel, törmelékkel, stb....
- A város területén belül ingatlanokat vásárló üzemanyagforgalmazókat és nagyvállalatokat kötelezném, hogy az épüleletek alá mások által is igénybevehető mélygarázsokat építsenek.
- A szemétszállítás időpontját korareggeli vagy esti időpontban határoznám meg.
És még van egy csomó dolog, amivel - van hogy egy fillér nélkül - racionalizálni lehetne a közlekedést.
NaNe