frakciós Creative Commons License 2021.02.13 0 0 14473

A főtengely tengelyvonala és a dugattyú középvonala nem esik egybe hanem eltolják a forgásiránynak megfelelően általában 1-2 mm t. Simsonnál ki is vágtak a henger aljából mert nem férne el a hajtókar. Rometnél a hengerben látható pontatlanság gyártási hiba és nem az eltolás kivitelezése. Meg kéne mérni a főtengelycsapágyakon áttolt egyenes tengely segítségével a hengerfurat helyzetét ahhoz, hogy lássuk mennyi valójában. A gépműhelyes a hengertalphoz és a gyári furathoz igazodik, plusz munka a hengerpersely falvastagságát figyelni.

A nagyobb köbcenti erősíti a motort alacsonyabb fordulaton is. Persze a karburátort is hozzá kell alakítani (felfúrni és átfúvókázni) vagy lecserélni. A Riga k60b karbit javasolják a Lengyel oldalak. A szívási ellenállást is csökkenteni kell ami a Riga karbi külön levegőszűrőjével megvalósul. Ezenfelül lehet még a résekkel és a dugattyú hosszával is játszadozni. A Komarnál a 35 fogas hátsó lánckerék megfelelő a Rometnél (Kadet) viszont ugyanez a 35 fogas túl rövid áttétel. A gyárit át lehet fogaztatni 32 re a díszfuratok ennyit tesznek lehetővé. De még ez sem túl hosszú. (33 asat árulnak)  Előre 13 fogasat kell tenni mindkét típusnál. 

Előzmény: fulesdugo (14471)