Macimedve Creative Commons License 1999.10.07 0 0 21
Műegyetemista koromban kétszer csináltak teljes sín- és alépítménycserét a Petőfi hídon. Azóta mégegyszer. És mindig elmondták, hogy ez most 15 évre megoldás. Valóban fejleszteni kell a tömegközlekedést. De ahhoz előbb a BKV-nál kellelne rendet csinálni. És engen nagyon bosszant, hogy mondjuk a Majakovszkij és a Wesselényi utca között is 1 jegy, meg az Etele tér és Ujpalota között is egy jegy. Berlinben pl. van három zóna. Lehet venni 1, 2, vagy 3 zónás jegyet. Egy egyzónás jegy pl. 3,60 DM (kb. 2 liter benzin). De két óráig érvényes, korlátlan átszálással. Van jegy 1,90-ért, ez hat megállóra szól, de át lehet vele szállni. És az természetes, hogy érvényes buszra, metróra, gyorsvasútra. Vajon miért nem hajlandók a budapesti közlekedési cégek együttműködni? Lehet hogy a három (négy, öt) igazgatóság helyett egy is elég lenne? Miért kellett elsorvasztani az amúgy is gyenge elővárosi vonatközlekedést? Régen pl. a Körtérről Törökbálintra is járt a HÉV. A villamos kiment Téténybe. És még lehetne sorolni. A MÁV-val kevesen utaznak, mert még rosszabb mint a Volán. És a buszos cégek kínosan ügyelnek arra, hogy a vonatokhoz ne legyen csatlakozás.
Hogy miért Budapesten legnagyobb a gond? Mert ez az ország fővárosa, az összes országos főut ide fut be (sajnos) itt van az összes országos intézmény stb. és naponta több százezren utaznak ide ügyet intézni vagy dolgozni. És miért Budapestnek kellene állnia az országos intézmények mükődéséhez kapcsolódó kidásokat?
Előzmény: ttime (19)