névtelen Creative Commons License 1999.10.07 0 0 17
A tömegközlekedés stratégiai dolog. És ha csak "pénzügyileg" nézve veszteséges, attól még nem biztos, hogy tényleg az, mert:
Ha csökken a tömegközlekedés színvonla, szintje:
többen ülnek autóba: magasabb környezetszennyezés-több beteg, magasabb eü kiadás, több táppénzes nap; zsúfoltabb, lassabb autós közlekedés, szállítás lassabb. Gyorsabban romló utak. A környeteszennyezés/rázkódás miatt gyorsabban romló épületek. Több baleset. Ebből következik a város rosszabb megítélése (elképzelt túristaútmutató, pár év múlva: "Budapest közlekedése: katasztrofális")...stb..stb..ezek mind mind nehezen észrevehető dolgok, de talán nem véletlen, hogy jól menő, külföldi városok jelentős állami támogatást kapnak az államtól és csak itt hangoztatnak olyan baromságot, hogy ennyi meg ennyi százalékot menetdíjbevételből kell elérni.

LEHET, HOGY PIACILAG 2-3 LITER BENZIN ÁR LENNE A REÁLIS MENETJEGYÁR, DE B**M** NEM LEHET MINDEN PIACI!!!!!! vagy legyen, de akkor valaki válallja, hogy a járulékos hatásokat beleszámítja a gazdaságossági mutatókba!!!!!
/és ez nem csak Budapestre vonatkozik. pl: Veszprém-Alsóörs vasútvonal 30 éve szűnt meg. Kérdezz meg bárki 35 év felettit, a környékről, hogy emlékszik-e még rá!...../