Amit írsz, a Bátaszék Dombóvár verzióra nem oldja meg a helyzetet, hiszen látod, hogy négyszámjegyű utakról van szó, annak megfelelően keskeny, kanyargós, még hogyha éppen néhol jó minőségű is.
Én mindenképpen az M9-es hídat hosszabítanám meg, az eredeti verzióban:
https://docplayer.hu/8035234-Az-m9-gyorsforgalmi-ut-szekszard-dombovar-kozotti-szakasz-gyorsitott-utemu-kiepitesenek-megvalosithatosagi-tanulmanya.html
Ilyen tanulmány, volt még legalább kettő, amiből látszik, hogy ezt komolyan átgondolták már évtizedekkel ezelőtt.
Mivel 2x1-es a híd, lehetne az út is egy 2x1-es, de 110-es sebességre tervezetten hasonlóan széles, mint a meglévő szakasz, vagy mint a Kaposvári elkerülő, ami szintén az M9-es részeként épült meg 2 éve, a letérőknél 2x2-re bővítve, lehetőséget teremtve a könnyű majdani autópályává bővétesnek.
Mondhatnám teljesen normálisan gondolták és építették meg annak idején, de valami történt az agyakba. Nos, néha bedobják a gumicsontot, választásokkor pl. de ennél azért többet lehetett volna tenni.
Pécset pedig be lehet kötni, nyugat fele Szigetvár irányába Kaposvárnak, illetve ott van az M6-os már készen, ami. A mohácsi hídat is szükségesnek látom, 2x1-es verzióban.