Ja, semmi újabb. Ezek a 2020. októberi infók.
Nem a nyomvonal lesz rövidebb, hanem a Karcagi csomópont lehetne közelebb a városhoz.
Hálózati szempontból a Karcag-keleti elkerülő is nyereség. (34-33. út felé)
A legfontosabb, hogy bevonná a 4. főúti elkerülőt az M4-be, úgy mint a Cegléd-Abony-Törökszentmiklós-Kisújszállásit.
A költségeket most az Albertirsa-Cegléd szakaszból következtetem (2018-as árakon):
Albertirsa és Cegléd közötti 14 kilométert a Colas kivitelezi, 20,48 milliárd forintból.
Ez fajlagosan 1,5 milliárd/ km... volt.
Karcagnál 8 km-en kellene +1 sáv, de 10 km-en új 2x2.
A talán megtakarítható 8 milliárdból épülhetne a 8 km-es városi elkerülő, de nem biztos hogy belefér,
mert a 100-as vasúton és a 4. főúton átívelő felüljáró (aluljáró) és csomópont brutális költségű műtárgy...
továbbá a 4206. utat is az M4 csomóponthoz kel bekötni.
De - ahogy írod - izgalmas kísérlet ez: Karcagon MINDENT IS LEHET...