Benyó
1999.10.01
|
|
0 0
1260
|
És most néhány kérdés a sebesvonatokról, kérem, válaszoljon, aki tud ezekről valamit.
A sebesvonatokat újra 1990-ben vezette be a MÁV a lassú gyorsvonatokból és a gyorsított (ill. távolsági) személyvonatokból, amikor megszűnt a gyorsvonatok és a személyvonatok közötti díjszabási különbség. A kérdéseim: 1.) ezt megelőzően mikor voltak sebesvonatok a MÁV hálózatán; 2.) a menetrendben hogyan jelölték akkoriban őket (vastag-e, vagy vékony vonat- és óra, percszám?) 3.) mi volt a helyzet a díjszabásukkal (a GySEV-en pl, ahol végig megvoltak, a sebesvonati pótdíj a gyorsvonati pótdíj 50%-a volt. Így volt régen a MÁV-nál is?)
És a negyedik kérdés: az IP általában sebesvonati számmal közlekedik (ha nem, akkor gyorsvonatival 46-os, 135-ös vonal). Kérdésem: menetrendi fontosság szempontjából vajon megelőzi a sebesvonati számmal közlekedő IP a sebesvonatokat?
Bence |
|