PMiheller Creative Commons License 2021.01.26 0 0 6273

Szia,

 

akkor megpróbálom még egyszer...

A fejegység egy Discover Pro, az autó 2019 nyári gyártású. Mivel van benne Wifi, így (mint azt a múltban is mindig tettem, 3. autóm ilyen szolgáltatással 2017 óta) a navigációs adatbázist útközben, wifiről frissítettem, (pár) országonként útközben, mindig annyit ami belefért letöltés az aktuális utazás időtartamába. Tavaly novemberig ez működött, ezért van pár 2021-es térkép már rajta. November végén elkezdett "hülyéskedni" - látszólag elindult a letöltés kék csíkja, majd 5 mm után megállt és sehova tovább, órák alatt sem. Wifi van, hírek, időjárás, POI-keresés stb. MŰKÖDÖTT onlány. Mivel pár hét volt hátra a szervízig nem húztam fel magam rajta (nagyon...) mert tudom, hogy a VW-nek nem az informatika az erőssége. Gondoltam, majd ott. Majd miután ez a hiba fellépett, egy hétre rá, kb. nov. végén - dec. elején frissítette magát a FEJEGYSÉG, wifi ugye volt. Innentől kezdve változott a kép: Már nincs az online szolgáltatások közt ott a Frissítés felület amit eddig használtam:

Most két menüpont elérhető: Fő Setup -->Rendszerbeállítások --> rendszerinformációk --> szoftver aktualizálása / Online aktualizálás

 

vagy Navigáció --> Navigáció beállítások --> Változatinformációk

Ezek bármelyikén bármilyen ország frissítését választom ki (csak azt ajánlja fel ami újabb mint a saját memóriájában levő...) akkor azt nem tölti, csak azt hajtogatja, hogy Car-Net hiba.

 

Ezért van pár 2021-es térképállományom és jó pár 2020-as amit a pénzemért frissíteni szeretnék. Erre a szervízben pár óra fejvakarás után DIS, majd adtak egy két nappal későbbi időpontot, azzal, hogy tudjuk a hibát, 10 perc feltölteni a megoldást. A megoldás 3 óra alatt sem tudott feltöltődni a kocsira...

Gondoltam, hogy akkor szívnék tovább és letöltöm pár óra alatt a térképadatbázist és feltöltöm USB-ről vagy SD-kártyáról.

 

A vw.hu --> Konnektivitás és mobil online szolgáltatások --> navigáció frissítés útvonalon eljutok az https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/int/en/index.html oldalra. Itt kiválasztom a Passat kombit, majd a 2019-et és letöltöm a fájlt (tényleg pár óra...):

Kicsomagolom, feltöltöm egy USB-re, megpróbálom megetetni az autóval (sajna kínlódtam előző autókkal is, 2 évben adta vissza az előfizetési díjat a végén a PoHu mert nem tudta megjavítani, tudom, hogy hogyan kell, csináltam már) és erre az autó:

WTF?! majd megpróbáltam SD-kártyáról - ugyanez. Ezekután bejelentkeztem a német we-connect oldalon és ott már egy ...update nevű fájlt találtam, nosza azt is letöltöttem, ugyanez.

Online frissítésnél most már nem a Hiba: Car-Net-et dobálta vissza, újra eljutok odáig, hogy mintha elkezdené letölteni a kijejölt ország adatbázisát, majd "felakad", semmi nem történik.

Szervíz dec. 23 óta hallgat, ígéret ellenére nem hívnak, akkor nyitottak második DIS-t, telefonomat kinyomja azzal, hogy "Visszahívlak" majd nem hív. két nappal később már csak nem veszi fel.

Mondjuk ez kb. így ment 2018-ban és 2019-ben is... (Felesleges azt kérdeznetek, hogy melyik szervíz, anno többet is próbáltam, mindet lógva hagyta a PoHu technikai "támogatása", az, hogy emberünk SZEMÉLY szerint nem veszi fel a telefont, nem hív vissza, na igen, az Őt minősíti.)

És akkor most a kérdésem: rosszul csinálok valamit? mit értesz az alatt, hogy ez MIB3 adat, a 2107-est kéne választanom? Mi alapján (ld. 6257. hsz.)? Illetve sokat várok a szervíztől/VW-től, 2021-ben? Azt gondolnám, hogy 2019-ben kifizettem ELŐRE a szolgáltatást, a navi frissítését is...

Előzmény: dwh (6272)