Köszi, hogy utánanéztél!
Az érintett határrészen bárhol lehet probléma, van is.
A már elfogadott nyomvonalon is.
Ha mégis áterőltetik, lesz oka a HNP-s szakembereknek (csendben) szörnyülködni...
Mégis úgy gondolom: a jelenlegi 4. főúti elkerülő meglévő környezeti hatásai nem csökkennének annyival, mint az M4 engedélyezett nyomvonal hatásnövekedése.
A 151. km-től 187. km-ig is rövidebb és olcsóbb a régi út, mint a tervezett M4.
De különösen rossz (lesz) az M4-en közlekedni Karcagról Berettyóújfalu-ig. (Nagyvárad felé)
A 4-42. úton 50 km, de az M4 Karcag-Dél csp-tól Berettyóújfalu körforgalom távolsága 63 km!!!
Sajnos nem tudom jobban ábrázolni:
https://www.google.com/maps/dir/47.3045489,21.4918886/47.2411975,20.9562735/@47.3132841,21.1124716,47107m/data=!3m1!1e3!4m24!4m23!1m20!3m4!1m2!1d21.3703606!2d47.2951469!3s0x4746e31e8bb10431:0xb8b1a889055a9b50!3m4!1m2!1d21.3617961!2d47.2954198!3s0x4746e31cb49ad0a1:0xcea64d996f4ce9ec!3m4!1m2!1d21.3180855!2d47.3071386!3s0x4746e3b5776a0147:0xa0b3afa6a5b2acf3!3m4!1m2!1d21.238389!2d47.3527102!3s0x4746e03d9addb0c9:0x59c2e44967597de1!1m0!3e0
Ez a többlet út és útdíj az M4 autóút elkerülésére ösztönözheti a teher tranzitot. (Vmax 70 km/h)
Vagyis, kihasználatlanabb lehet az M4, terheltebb a 4-42. főút érintett szakasza... (Országos Célforgalmi Felmérés 2016)
A karcagi szempontok érthetőek, sőt hálózati szempontból is racionálisabb lehet...