Hogyne érteném. De valójában nincs annyi szupergazdag és annyi private-jet, hogy például az emisszióban az legyen érdekes. Hogy értsd végre: a világon lista alapján jelenleg 4600 "private jet" van lajstromban, miközben a világban kb: 150 ezer rendszeresen repkedő gép van - és a légitársaságok nagyjából 39 ezer gépet használnak. És a "private-jetek" terheltsége töredéke a rendes légiforgalmi és cargo gépeknek - a nálunk elhíresült NER magángép például sokszor heteken át állt a járvány előtt is valahol, aztán ment egy-egy útra, és napokig ott dekkolt, míg visszajött. Ehhez képest egy random Wizzair A320-as túlzás nélkül megállás nélkül repül, leszáll, megtankolják, beszállnak, megy tovább - napi 10x órákat van levegőben, és EZ A JELLEMZŐ.
Valójában az általad most kárhoztatott (és szerintem is az eszetlen pazarlás csúcsának tekinthető) private-jetek üzemanyag-fogyasztása (és így emissziója) nem haladja meg a normál légiforgalmi-cargo gépek 1%-át, jóformán elhanyagolható (főleg, hogy ezek eleve általában kicsike gépek).
Mellesleg a fogyasztás nagyon jelentős hányada a katonai gépeké, ami aztán végképp "füstbe tolt" dolog, mind tudjuk...
Egy Rolls-Royce vagy Bentley meg nem fogyaszt több üzemanyagot, mint nem egy régebbi és lerobbant nagykocsi - ellenben sokkal kevesebb egyéb káros anyagot ereget ki...
Pont arra próbáltalak benneteket rávezetni, hogy hiába áltatjátok magatokat, a felső tízezer valójában nem meghatározó az emisszió, az energiahordozók fogyasztása szempontjából. Persze, nagyobb házakban is lakik - de ezek általában jóval korszerűbbek is, stb...