PeterCorr Creative Commons License 2021.01.20 0 1 39697

Igen, nagyrészt hasonló véleményen vagyok az ott leírtakkal, de én még csak kb. 5-6 meghallgatásnál tartok. Persze mindenkinek mások a preferenciái. Nálam a McCartney II és a Press to Play számít a két mélypontnak a lemezei közül. Ezeknél én jobbnak tartom az új albumot. A New-t pedig kifejezetten erős anyagnak gondolom.

 

Áttekintve az 50 éves szólókarriert az a határozott megállapításom, hogy McCartney albumok színvonala a leginkább a jól megválasztott producer(ek) függvénye. És ebben a szerepben ő maga nem igazán jeleskedik. A Wings-érában és a szólólemezeken többnyire egyedül ő volt a producer, aztán a nyolcvanas évek elején csinált 3 csúcs albumot George Martin irányítása alatt. Aztán jött a 80-as évek sztár producere Hugh Padgham, aki egyébként zseniális lemezeket csinált a Genesis-szel, Phil Collins-szal vagy Stinggel, de a Press to Play-el ez valahogy nem jött össze. Ezt valószínüleg Paul is így értékelte, mert nem dolgoztak többet együtt és a Flowers esetében már más-más producerrel készítette a dalokat, aminek az eredménye ismét egy csúcs lemez lett. Az Off the Ground Julian Mendelsohn közreműködésével nagyjából ugyanezt a zenei vonalat vitte tovább, de kevésbé volt átütő. A Flaming Pie album hosszú időn át készült és egy bensőségesebb hangvételű lemez lett, sok akusztikus hangszerelésű dallal. Jeff Lynne volt a fő producer de George Martin is közreműködött a vonós hangszereléseknél. Nagyjából ez volt az utolsó komolyabb mérföldkő a sorlemezek között. A 2000-es évek első évtizedében három közepes színvonalú lemezt készített, ebből kettőt David Kahne-nel, a Chaos-t pedig Nigel Godrich-sel, aki a alternatív brit pop világából ismert. A 2013-as New-nál probálkozott ismét a Flowers-hez hasonlóan a sok produceres módszerrel és ez be is vált, mert szerintem mindenképpen jobb lett a lemez, mint az azt megelőző három. Az Egypt Station két társproducerrel készült, a McCartney III-nál meg értelemszerűen ismét egymaga volt a producer. Ezért lehet, hogy ha egy külső "zenei rendezővel" vette volna fel a dalokat egy jobb végeredmény születik.

Előzmény: Vid ispán (39695)