mados Creative Commons License 2021.01.17 0 1 21536

Ha nagyon muszáj,akkor együtt lehet vele élni.... :-)  Nem azért van robotváltós autóm,mert annyira szerettem volna,hanem,mert úgy akartam ahogy lett. :-)  Ez volt a legolcsóbb euro 5-ös 8 személyes,magas,klímás Ducato,amiben nem 2.0-es,vagy 2,2-es motor van. Magáról a váltóról: szerencsére van manuális váltási lehetőség,mert különösen trélert húzva orbitális baromságokat képes csinálni,pl az emelkedő közepén felvált,mikor a valóságban pont vissza kéne váltania. A vontatáshoz,meg nagyobb súlyhoz lehet aktiválni egy programot,ami teljesen másként kezeli a kuplungot és tovább forgatja a fokozatokat,de sajna ez fordítva is igaz mikor csak rágondolsz a fékpedálra,elkezd visszaváltogatni,a végén már 3000-3500 felett pörgeti a motort,mert " motorfékez". Ugyanez igaz hidegindítás után is, feleslegesen forgatja a hideg motort,annyira,hogy már nekem fáj.Persze van rengeteg pozitív oldala is, ha nincs emelkedő,vagy előzés,akkor nagyon kényelmes tud lenni, különösen a tempomattal együtt működve,pl országúton mész tempomattal,jön egy körforgalom,ráfékezel,a váltó visszapakol,abszolválod a körforgalmat,utána csak megbököd a tempomat kart és az autó visszagyorsul az eredeti sebességre és közben felváltogat magának. Dugóban araszolva is nagyon jó,hogy nem zsibbad el a lábad a kuplungolástól. Ugyanúgy,ahogy a sima automatáknál itt is lehet a gázpedál állásával "váltani" ,ha kicsit visszább engeded a gázt,akkor hamarabb felvált,ha beletaposol visszavált. Az elektronika figyel,tanulja a vezetési stílusod és a szerint változtatja a váltási programot. Igazából bólogatás csak az első két fokozatban van,pl egy lámpától elindulásnál mire egyesből kettesbe vált,már el is buktad a harcot. :-) 3.-tól felfelé nagyon szépen vált,gyakorlatilag,mint egy sima automata,vagy egy dsg. Nekem konkrétan hibát még nem produkált.

Előzmény: majkel (21535)