Trebitsch Creative Commons License 1999.09.28 0 0 2574
Chavo,

a kurblit bizony a motorblokkhoz, egészen pontosan a főtengelyhez csatlakoztatják, és még a régi zsigulikon is ott a kurblikörömnek nevezett mechanikus csatlakozópont, az ékszíjtárcsa rögzítőcsavarja van annak kiképezve. A lökhárítóban meg van egy luk, ahol be tudod dugni.

Amivel az F-1 motorokat beindítják, az egy gépesített kurbli. Más néven indítómotor... Ha lyól olvasom Mosley sporttársat, akkor lehet elektromos meghajtású is. Levegős meg tutira lehet, szerintem az a gyakoribb, mert a Hungaroringen láttam a palackokat, amiket kitalicskáztak a rajtvonalhoz.
A kompresszornak annyi köze van hozzá, hogy előállítja az indítómotort meghajtó energiahordozót, azaz a sűrített levegőt. Ugyanolyan tévedés azt mondani, hogy kompresszorral indítják a kocsikat, mint ha az elektromos indítómotornál azt mondanád, hogy a generátor indítja, merthogy az termeli a villanyáramot. Ezzel az erővel azt is mondhatnák nagyeszű riportereink, hogy kompresszorral húzzák meg a kerékcsavarokat, mert azt is egy kis légmotorral, a levegős kulccsal csinálják (olyat láthatsz akármelyik gumisnál, ők is azzal dolgoznak), és ahhoz is kompresszor adja a levegőt.
A kézi kurbli esetében az analógia az, hogy a hagymás rostélyos indítja be a motort, amit a kurblit kezelő szaki ebédelt, merthogy attól olyan jó erős... :)

Ez egy techniakai sport, legalább az egészen alapvető technikai fogalmakkal, elnevezésekkel illik tisztában lenni, és helyesen használni őket.
(Van amúgy másik kedvencem is: aszonta a Palik, hogy úgy füstöl az autó, mint egy Lada, mikor hibás a _kipufogója_.... :))))

Előzmény: Chavo (2565)