Akárki_Bárki Creative Commons License 2021.01.05 0 0 569

Sziasztok!

 

Remélem beleillik a topic témájába a problémám, és nem nagyon off.

 

2019-ben egy kisvárosban vásároltam egy házat. Már akkor kiderült, hogy az utca számozása kissé problémás, többek szerint (volt tulaj, szomszédok) korábban át lett számozva az utca, csak az önkormányzat "elfelejtette" tudatni a szolgáltatókkal, illetve mint kiderült a földhivatallal is lenne mit egyeztetniük. Tulajdoni lap szerint az ingatlan címe X utca 5, mellette a kiegészítés, hogy "Felülvizsgálat alatt" immár legalább két éve.  Lényegében erről van szó: link. A korábbi tulajdonosok lakcíme alapján (ami tételezzük fel, hogy az ingatlan címe, és nem a szomszéd házban lakott), valamint mások elmondása szerint korábban 7-es volt. Viszont az utcában erről senki nem vesz tudomást, hiszen nekik kényelmes a régi számozás, tehát most úgy néz ki, hogy 1-5-ig folyamatos a számozás, aztán vagyok én, majd folytatódik 9-től tovább. Tehát logikusan 7-es lennék, viszont a tulajdoni lap szerint 5-ös, így mindig magyarázkodnom kell bárkinek, aki hozzám jön (futár, postás, magánszemély, bárki). A közműszolgáltatóknál is volt belőle probléma, mivel mindenhol 7-es szám alatt szerepelt, de tulajdoni lap alapján mindenki elfogadta. Idáig. A házba még nem költöztem be, most tartok ott, hogy lassan eljutottam odáig a felújítással, hogy ez már belátható távolságra került. Korábban e-mailben egyeztettem erről az önkormányzattal is, ők azt válaszolták, hogy az utca nem lett átszámozva, és a Központi Címregiszter (KCR) szerint továbbra is 7-es vagyok, meg az ígéret, hogy hamarosan rendezve lesz a Földhivatallal is. Ez volt tavaly év elején, természetesen azóta sem történt semmi. Tudomásom szerint nekem a KCR-hez nincs hozzáférésem, illetve tapasztalatom szerint, az, hogy mi van a KCR-ben senkit nem érdekel, még a lakcímkártya címbejegyzésnél is a tulajdoni lap alapján jegyzik be a címet, és a szolgáltatók is azt kérik.

 

Most viszont az internet bekötésénél (Vodafone =ex UPC) falakba ütköztem. Mivel náluk is a szomszéd az 5-ös, így visszautasították a bekötést. A telefonos ügyfélszolgálat tanácsára küldtem egy tulajdoni lapot, de mintha el sem olvasták volna, amit mellé írtam, szinte szóról-szóra ugyanazzal az indokkal elutasították a bekötést. Jelen állás szerint persze csak magamat szívatom, ha a 7-es számra kérem minden további nélkül bekötnék, de hosszú távon ez a helyzet több szempontból is problémás lehet. Az egyik a már korábban említett, hogy mindenki a szomszédnál keres. Persze itt is egyszerűbb lenne, ha a 7-es címet használnám, de a másik probléma, ha bármilyen hitelt akarok pl. felvenni. A házat is hitelből vettem, ott szintén a tulajdoni lap szerinti 5-ös szám szerepel, majd tavaly a GINOP pályázatból szigeteltem le a házat. Mindkét hitelnél bekérték a tulajdoni lap mellett a közüzemi számlákat is, utóbbinál különösen így is belekötöttek az élő fába is, és még nincs vége. Most ha a tulajdoni lapon 5-ös szám szerepel, a közüzemi számlákon meg 7-es, akkor visszadobják, hogy jó-jó, de mit kezdjünk a szomszéd számláival, hozzon számlát arról, amire a hitelt kéri. Aztán magyarázkodhatnék, amit igazán bizonyítani sem tudok.

 

A Vodafone végső soron azt javasolta, hogy a szomszéd írassa át a címét, ha át lett számozva az utca, utána bekötik nekem az 5-ös címre. Csak a szomszédnak ez nem érdeke, minek futkosna bárhová, neki így teljesen jó. Meg aztán valószínűleg neki megint visszadobnák, mert ha a 3-ason is van előfizető, akkor ott van, ahol én. Az egész utca meg biztos nem fog önszorgalomból futkosni a szolgáltatókhoz. Szóval jó lenne valahogy véget vetni ennek az egésznek, de ha várom a sült galambot, úgy érzem magától az már nem fog repülni sehová se.

 

Volt olyan javaslat is, hogy kérjek egy hivatalos igazolást az önkormányzattól, és azzal menjek a földhivatalhoz, ha ez működne, ezzel pontot tehetnék az ügy végére, viszont kétségeim vannak, hogy így kérésre úgymond előre veszik-e a "felülvizsgálatot". Kíváncsi lennék a témában jártasabbak véleményére, hogy mit lehet ilyen esetben tenni? Egyszerű magánszemélyként van-e lehetőségem "sürgetni (számon kérni?)" a hatóságokat, köti-e őket valamilyen határidő, ami alatt egyezségre kell(ene) jutniuk?

 

Köszönöm, hogy végigolvastad, és az építő jellegű tanácsokat is.