Thibczy Creative Commons License 2020.12.30 0 2 53394

Szerintem az M44 esetében nagyjából ugyanazt a hibát követték el, mint az M6-osnál: nem kezelték komplex módon a térség közlekedési problémáit.

 

Ahogy a Baranya megye esetében hiányozik egy másodrendű főút az Ormánságban, hiànyzik egy keleti elkerülőút Pécsen, ami Komló térségéből is elérhetővé teszi az autópályát, hiányzik egy átkötés Pécsvárad és az M6-os között, ezért sokan inkább a régi 6-oson mennek Szekszárd felé, és hiányzik egy Duna-híd Mohácson. Közben az M60-ast sikerült úgy átadni, hogy egy nyamvadt visszakötés se épült a 6-osra Szigetvár felé. Nyilván ez egyszerre sok, de számos olyan elem van ezek közül ami relatíve kis költséggel nagy hasznot hozhatott volna.

 

Ha őszinte akarok lenni, akkor az M44-esnél a forgalom nagysága nem indokolta az autóút megépítését. A probléma inkább az utat használó mezőgazdasági gépekkel volt, amik baromira meg tudták fogni a forgalmat. A másik probléma az, hogy hasonlóan az M6-oshoz, a régi út bővítése itt sem volt reális opció. Ami esetleg felmerülhetett volna, hogy inkább a 46-os út vonalában az M4-en keresztül biztosítani egy gyorsforgalmi összeköttetést Békéscsaba és Bp között.

Na mindegy, lett egy M44-esünk, viszont Orosháza és úgy kompletten egész Dél-Békés felé semmilyen kapcsolat nem épült, de ugyanígy a megye északi része sem járt jobban. A kormány célja az, hogy mind a 23 megyei jogú város rendelkezzen valamilyen gyorsforgalmú kapcsolattal, ilyen szempontból ki lehet pipálni Békéscsabát is, csak lehetett volna jobban is.

Előzmény: Autobahn89 (53385)