nazareth Creative Commons License 2020.12.29 -1 7 465042

Nem igazán. Emlékeim szerint kb. egy éve, hogy a CFR történetében először nagy csinnadrattával bejelentették az első "elővárosi" sűrítéseket Bukarest elővárosában a 800-as kirakatvonalon. Ez reggel és délután 3 pár vonatot jelentett, felül rá nem is ütemesen. Ezen kívül maradtak a távolsági vonatok meg a 2-3 órás likak.

 

Érdekes például, már a '80-as évek óta többé-kevésbé megmaradt a CFR-nél a szokás, hogy dél környékén nincsenek vonatok; így az említett 800-as vonalon is ott vigyorog egy lik 9:30 és 13:30 között, közvetlenül Bukarest elővárosában. Távolabbra tekintve még aggasztóbb a helyzet (bár pl. a 400-as fővonal Déda-Szeretfalva szakaszán a '80-as évek óta meglévő 12-órás likba az utóbbi években sikerült berakni egy vonatot, így most a menetrend 3 darab 6 órás likat tartalmaz egyenletesen elosztva hajnali 5-től éjjel fél 12-ig).

 

Üdítő kivétel a Kolozsvár--Nagyvárad szakasz. A két városban kb. 450.000-en élnek; az őket összekötő, katasztrófálisan túlterhelt, 1001 falun átvezetett, 2x1 sávos országútnak köszönhetően itt a közúttal párhuzamos 300-as fővonal rendesen ki van használva, nem utolsó sorban a magánosoknak köszönhetően -- ez pl. a Kolozsvár--Bánffyhunyad szakaszon napi 30 pár vonatot jelent. Ami figyelembe véve az infrastruktúrát, szép teljesítmény...

 

Ezen kívül a legújabb szenzáció, a Buc. Nord -- Otopeni (újabban Henri Coanda) reptér vonal: 19km, 20 perc (megállások nélkül), 40 perces ütemes menetrendben 3 szolgáltató adja ki a vonatokat. Ez Románia történetének első ütemes menetrendje :) (...leszámítva talán a bukaresti metrót...)

Előzmény: PCSGibson (465040)