Törölt nick Creative Commons License 2020.12.28 0 0 6002

Reggel hidegen már nem jelzet be az olajnyomás.

Vettem motorolaj nyomásmérőt, meg ha már ott voltam vettem kompresszió mérőt is.

(Elég hülyén mér mindkettő, olcsó szinte használhatatlan szerkezetek.

Az olajnyomásmérővel az a baj hogy 0-35!bar-ig mér, a kis fél báros értéket már nem lehet rendesen leolvasni.

A kompresszió mérőnek meg szétpukkant a gumicsöve a 3.mérésnél, utána továbbmértem a fix fém szárral, na az is 3mérést bírt ki utána a gumis vége szétment.)

Olajnyomás hidegen: alapjárat 3bar, pörgetve kb 3.5bar

Amint kicsit langyosodik a motor rohamosan csökken a nyomás.

Bemelegítve: alapjárat: épphogy moccan a mutató, talán 0,3bar , felpörgetve  2bar alatt.

Tettem bele új gombát és cseréltem olajszűrőt, (9napja vásárláskor cseréltem olajat, olajszűrőt stb), most látszólag jó, megszűnt az olajnyomás hibajelzés. Nívó pálcát nem kaptam, rendelni kell, emiatt az olajat még nem cseréltem (próbaképpen 10W50est vettem). Ha megjött a pálca majd januárban, leszedem az olajteknőt, beletőrt pálcát kiszedem, szívókosarat ellenőrzőm, aztán újra mérek a 10w50 olajal.

 

Kompresszió: első henger 13bar, második 12.7bar, harmadik 11.7bar, negyedik 14.2bar.

 

Tettem új bosch gyertyákat, (rozsdás!) denso volt benne. A nyomokból látszik (vízkő!) hogy rendszeresen beáztak, lehet mosták a motort, nem tudom, most nálam nem vizes. 

 

Lehet következtetni a mért értékekből?