Törölt nick Creative Commons License 1999.09.20 0 0 908
Szlovén vasúti kapcsolatról (nem tudom, írtam-e már):
90%-ban új nyomvonalon fog haladni, mert a régi pálya 40-es volt, ez pedig 160-as lesz. Az, hogy mikor kezdik el érdemben, nem igazán tudott számomra, főleg, hogy korábbra ígérték az elkezdést. Első nekifutásra még nem lesz felsővezeték, de meghagyják a helyet neki, később megépítik azt is. Zalalövőn teljesen új állomást alakítanak ki, a mostanihoz képest kicsit nyugatabbra. Zalaegerszegnél is lesz egy új megálló, vagy állomás, mégpedig a zalalövői vonal elején, továbbá onnan megépül egy deltavágány Zalaszentiván irányában (tehát a Zalalövő, illetve Szlovénia felől jövő vonatok a mostani állomást elkerülhetik). Bobánál kell még megépíteni egy deltát, illetve korszerűsíteni, villamosítani az egész vonalat, akkor majd beszélhetünk igazi vasúti kapcsolatról. Ez a bobai delta amúgyis egy neuralgikus pont, elvégre Zalaegerszeg az egyetlen megyeszékhely, amit vonatfordítás nélkül csak nagy kerülővel lehet elérni Budapest felől.