Sziasztok!
Hát, ott valamit nagyon meg kéne nézni, mert nálunk 130-nál fogyaszt 6,2-t nyáron (légkondival jó esetben - nincs szembeszél).
Télen országúton 5 liter vagy kicsivel alatta kell, hogy legyen. Vagyis legalább 1 liter többletfogyasztás van. Az, hogy check engine-t dobott, az is egy jel, hogy nem kóser. Élőadattal kellene kiolvasni, menetteszttel. Nálunk a lambdaszonda az ECU szerint rendben volt, a valóságban viszont nem, és a cseréje jelentősen faragott a fogyasztásból és nőtt a nyomaték, végig, de különösen alacsony fordulaton szembetűnő, vagyis kb. úgy megy 0-60 között, mint egy kb. 1200kg-os 1,6-os 100LE-s Focus I).
A gyenge kat hatásfok is a hosszú ideig tartó túldúsítással függhet össze (kinyírhatta a katalizátort).
A felső (elő-) katalizátorra jelez be egyébként, nem a kocsi alattira.
Ami még fontos, a szívócsőben lévő nyomásérzékelő. Annak lekoszolódása (olaj felhordás, túltöltésből?) képes nagyon elrontani a fogyasztást és de részben az erőt is. Erre csak akkor dob ikont, ha már semmilyen hihetőnek számító értéket nem kap az ECU, egyébként használja a pontatlan értéket.