DAttis Creative Commons License 1999.09.17 0 0 5
WARTBURG? Yes !!!
A legkirályabb kelet német autó. És ezt most teljes gúny nélkül mondom. Családunkat majdnem 20 évig szolgálta ez a típus. Az első az egy tűzpiros 1977-es évjáratú (abban az évben is lett véve) Wartburg Tourist volt, ami 1987-ig szolgálta családunkat.
Megjárta velünk az egykori NDK-t, Csheszlovákiát, Jugoszláviát. (Annak idején máshova nem is lehetett utazni) Szóval ez az autó Röfi volt a beceneve, egyszer se hagyott cserben. Az NDK-s autópályákon, és még Jugóban is igaz lejtmenetben elértük vele a 160-170 km-es sebességet, jóapám jó belenyomta a gázt akkoriban. Igaz remegett az autó de bírta. Ezek a száguldások igaz csak néhány másodprcig tartottak, és átlag csak 110 120-as tempóval ment apám. De mint meséltem a tíz év alatt egyszer se mondott csődöt az autó.
Aztán ezt eladtuk sajnos majd apám vett egy újat, 1987-ben az is Tourist volt csak vajsárga színű. Nekem úgy tűnt ezek motorikusan már egyáltalán nem voltak olyan jók. Legalább is az előzővel összehasonlítva. Lehet csak az példány volt olyan sz@r de valóban nem ment már úgy mint a 1977-ben vásárolt.
A vajsárga Touristot sajnos 4 évvel később eladtuk, és apám "átnyergelt" a Volkswagen motoros Trabira.
Én a Wartburgot azért ma is jobban kedvelem a Trabinál, pedig nekünk ez a két kelet-német márka adta a család autóparkját amíg külföldön Renault-ot nem vettünk. Ma már az sincs meg, illetve van egy vadi új Renault-unk, de apám egy 11 éves Trabant kombit használ.
Egy szó mint száz éljen a WARTBURG.
Sajna a Volkswagen motoros Wartburgot nem volt módómban "tesztelni"
Igaz annak már nincs meg az a jellemző wartburgos pöfékelése, ami a Wartburgot Wartburggá tette. Hiába a korszerűbb motor az már nem az igazi WARTBURG :-))