Tamska Creative Commons License 1999.09.15 0 0 55
KrinyO: ok, kútvezető. Valamiért nem láttam. sorry. Egyébként némileg meglepő (vagy egyéltalán nem meglepő) módon a MOL-os kutakon a legjobb a kiszolgálás, bár találkoztam már 1-2 flegmatikus arccal ott is, de nem jellemző.
---
A vizezés valóban nehezen kivitelezhető szerintem is. Most két elgondolás jut eszembe, hogy megfelelő mennyiségű víz jusson az autó üza. tartályába:
1. vagy folymatosan keverjük a tartályt amiből szállítunk, így biztosítva a homogenitást
2. az adagolás közben juttatok a vezetékbe vizet.
3. egyéb ötletekre nyitott vagyok.
Szerintem egyik sem igazán járható, bár tegyük hozzá, hogy nagyon kis mennyiségű víz még elkeveredhet úgy, hogy nem válik ki. Ekkor azonban már rengeteg üza-ra van szükség ahhoz, hogy megérje csalni. Alighanem a kút mérőegységével jobban megéri játszani, és valószínűleg egyszerűbb is lehet. Ha mondjuk 0,5%-ot csal a kút azt még 40-50 liter tankolása esetén nem lehet észrevenni tekintve, hogy 0,2-0,25 literről beszélünk. Ha azonban tankolnak tizen és sikerül róluk lenyúlni mondjuk 0,2 l-t fejenként az máris 2 liter. Szerintem ezt a forgalmat átlag húsz perc alatt simán meglehet csinálni. Tehát durva kerekítéssel egy óra alatt 6 l simán megvan. Az 1200 HUF per óra. De tegyük fel, hogy ezt csak a munkaidő felében sikerül megvalósítani akkor is kb. 24 l üza/nap (nyolc órás munkanappal számolva). Az kb 4800 HUF /nap! Egy hét alatt 168 l és egy hónap alatt kb 670 l. Durva számítás szerint kb. 134000 HUF haszon fél százalék csalással. Két bttó 50000HUF-os fizetésű ember TB-vel eggyütt számolt bére. Szerintem nagy a kísértés. Persze ez csak hipotézis, de kiváncsi lennék műxik-e a dolog? Arról már hallottam, hogy régebben működött a következő: elállítják a mérőórát, működtetik egy rövid ideig utána kihívják a szervízt majd azután újra hitelesíttetik a mérőt. Állítólag megérte a játék.