Törölt nick Creative Commons License 2020.12.10 -1 0 9925

A Jaffydos 1.0-t már 2017-ben láttam. Ezzel nem sokra megyek, mert C64-gyel, C64 és 128 módban D71+D81-eket, meg C16-tal D64+D71+D81-eket akarok használni. Ez csak C64-re és C64 módra megoldás. Alapból 2 KB-os a browser, FB64, nem tudom hogyan fért bele a C64 ROM-ba, főleg a Jiffy mellé, ahol már eleve a magnó rutinok helyét is használták, pár 100 byte-ot, csak az RS-232 rutinok helye maradt, de ez nem sok, pár 100 byte.

Nem értem a C64 fejlesztőit, hogy miért ragaszkodtak a C64-nél a 16 KB ROM-hoz, amikor 1984-ben a C16-nál 32 KB lett $8000-en, 16 KB kernal (2 KB karakter ROM-mal) + 16 KB BASIC-et csináltak, Plus4-nél még 2×16 KB 3+1 ROM-ot is $8000-en, ez az eredeti BASIC+kernal helyett működik, ha használjuk. Ráadásul a magnó + a sosem használt RS-232 rutinokra össz. kb. 1 KB ROM-ot pazaroltak el, nem tudom minek kellett az RS-232. 1985-ben a C128 is 16 KB kernallal + 16 KB BASIC-kel jött ki C128 módra. Érthetetlen, hogy a C64-nél miért lett kb. 9 KB BASIC + 7 KB kernal, mert a kernal elején még BASIC részek vannak. Meg miért hagyták üresen a $C000-CFFF 4 KB részt, ide mehetett volna monitorprogram. A C64-nél is lehetett volna olyan tárfelosztás, mint a Plus4-nél, hogy a BASIC-nek 59,2 KB (60671 byte) marad, nem 38 KB (38911 byte). 1982-ben nem ilyen lett a C64, ezért később, kb. 1985-6-ban már nem fejleszthették volna tovább a C64-et ilyenre, meg 32 KB ROM-ra, mert nem lett volna kompatibilis az 1982-es C64-gyel. Pedig milyen jó lett volna, mert C128 módra $8000-FFFF-re 32 KB-os belső U36 ROM-ot ÉS külső 32 KB ROM-os cartridge-et is lehet csinálni (az U36 ROM meg tudja hívni a cartridge ROM-ot, átállítva az MMU-t, ezzel átkapcsolva arra, ezt csinálja a Servant ROM is (call exrom), így össz. 64 KB ROM lehet simán), mennyivel jobb cartridge-es játékok készülhettek volna 32 KB-ra, mint 8, 16 KB-ra. Sőt a külső 32 KB ROM lehet az 1764, 1750 REU-ban is, ebben van 1 ROM foglalat, vagy a helye, így is működik.

Előzmény: Vargham (9924)