R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.12.08 0 0 358

Köszi megint, nagyon. Belgiumban élek, a szóban forgó flotta valószínüleg a franciáktól kerülhetett ide.

Nem vagyok igazán otthon villanyautós kérdésekben, nemrég kezdtem olvasgatni, hogy kikupálódjak kicsit (egyelöre abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán képes vagyok értelmesen kérdezni a témában), de most inkább a bizonytalanságom nö.

Ha jól értem, BMS-reset után akkor is 12 pálcikát mutat a kijelzö -és a LeafSpy sem cáfolja meg-, ha a tényleges kapacitás ettöl messze elmarad és akár hetekig kell használni az autót, mire a valós kapacitásra/hatótávra fény derül. Egy használtautó-kereskedö tehát szinte bizonyosan BMS-resetet csinál, még mielött egyáltalán kitakarítaná a kocsit. A hatótáv miatt preferáltam volna a 30 kWh-s Leafeket, de az is gyakori téma, hogy ezeknek az akksija nagyon gyorsan képes degradálódni ('16-'17-es autóké) és kb. a lottózással összevethetö sikerü, hogy jót vegyen belöle az ember.
Ha a 30-asoknál átlagos 16k euro körüli árszintböl indulok ki, akkor ettöl már csak egy kisebb ugrásra lenne egy Ioniq, azok 18k-nal kezdödnek és a hajtásláncának sokkal jobb híre van (plusz feltehetöen még legalább 1 év gyári garancia is van rajta). Nem állítanám, hogy jobban tetszik a Leaf-nél (és pirosat sose láttam még belöle), de müszaki szempontböl ez annyival értelmesebb beruházás lenne?

Előzmény: bananatree (357)