Folytatás:
Gazdaságpoltikikai szempontból:
A koncessziós autópályák építése és fenntartása döntő hányadban magyar hozzáadott érték, itt adózik a vállalkozás, itt fizeti az ÁFA-t (önmagában jelentős tétel a költségekből), és magyar munkavállalókat alkalmaz.
Vagyis ebből a szempontból nézve a pénz túlnyomó része itthon hasznosult, jelentős tőkebevonás történt a magyar gazdaságba...
Másik szempont, hogy az autópálya építésre szükség volt, az elavult magyar úthálózat megakadályozott volna számos nagy külföldi beruházást. Az M5-M6 építésének idején egyszerűen nem állt forrás rendelkezésre az úthálózat fejlesztésére, hitelt pedig nem vehettünk fel.
Senki nem vitatja, hogy olcsóbb a saját beruházás, mint azt koncesszióba adni, de a döntéskori realitásokat nem figyelembe kell venni, utólag okoskodni, ráadásul itt-ott csúsztatni nem szép!