naiv_ Creative Commons License 2020.12.04 0 0 42204

Érdekes ez kép.

A HB egy fokvárosi ipari kikötőben, magányosan, egy-két ember lődörög körülötte - talán a teamből - érdeklődő nemigen.

A hajóformán látszik, mindent a sebességért tettek, nagy figyelemmel. A fedélzetből alig áll ki valami, a kikerülhetetlen szerelvényeken kívül, az áramvonalazott cockpit is szinte bele van „laminálva“ – minél kisebb keresztmetszet a víz és a légáramlással szemben -  és napelemekkel benépesítve (ez is gyorsíthat, "kevesebb" hidro-generátor kell, kisebb fékezés). Az orr felső felülete még hosszabban van hátra vezetve egy ferdén letőrt, áramvonalazott síkkal, hogy áramvonalasabb legyen a széllel, vízzel szemben, illetve hamarabb kiemelje az orrát a hullámból, gyorsabban lefuttassa a vizet – mint a 2016-os modellnél. A szárnyak majdnem teljes félkör alakúak (más forma, mint a 2016-os). Két dologra gondolok, talán a szárnyméretet lehet állítani a körülményeknek megfelelően (szél, tenger – és kikötéshez), illetve ha letörik kisebb darab a szárnyból, utána lehet tolni a „készletből” (esetleg némi formázás után) s „vidáman” tovább haladni (a fészek elég masszívnak látszik…)…?
xxx Ráakadtam egy képre a kormányrendszerről, elegáns, profi, nem átlagos megoldás, látható 40kn-s hajóhoz tervezték (finom, de stabil legyen) - viszont ránézésre is sérülékeny - de nehezen javítható (-atlan...)

 

https://24.hu/sport/2019/08/05/alex-thomson-racing-vendee-globe-vitorlasverseny/ 

Előzmény: Szanya (42199)