gal3hun Creative Commons License 2020.12.02 0 0 35294

Sziasztok!

 

Most voltan márkaszervizben, mert megint előjött a check engine lámpám és meg kellett nézni a fékeket, mert egy ideje időnként idegesítő magas hangot hallottam a kerekek felől. Nem kell megkövezni, korábban még nem volt dolgom akusztikus kopásjelzős fékbetéttel. ;-)

 

A chech engine-re a szokásos szar (vizes) üzemanyag elmélettel álltak elő és kiütötték a hibát, ami utána nem jött újra elő. Adalékként csak annyi, hogy OMV prémium dízelt tankolok. Mit kell még tennem, hogy ne legyen szar az üzemanyag? Járjak Ausztriába tankolni? Miskolcról nagy buli lenne.

 

A fékre beigazolódott a gyanú, hogy el van kopva mind a 4. Teljes tárcsa és fékbetét cserét javasoltak, cirka 210 000 Ft anyag + 30 000 Ft munkaköltséggel. Hát, itt majdnem dobtam egy hátast. Az autóban 79 000 km van, 5 éves, még bőven garis. Tudom, hogy a fék kopó alkatrész, de amikor a dízeltől riogatnak, akkor legtöbbször a kettőstömegűt, turbót hozzák fel, mint várható több százezres költség valahol 100 000 és 200 000 km közötti futással vagy azon is felül. Mennyire reális ez az ajánlat szerintetek?

 

Volt valakinek hasonló márkaszerviz tapasztalata fékkel? Ott milyen költséggel számoltak? Esetleg nem márka, de szakszervizben csináltatott valaki ilyet mostanában nem eredeti alkatrésszel? Az mennyibe fájt? Tudtok ajánlani minőségi utángyártott alkatrészt?

 

Mivel az autó még majdnem 2 évig garis, nem szívesen tekintenék el a gyári alkatrésztől, mert (ahogy itt valaki korábban már írta is) később probléma lehet garis javítás esetén, ha valami fékkel összefüggésbe hozható probléma lép fel.