ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.12.02 0 0 26130

"Elsődleges célnak szerintem azt kellene tekinteni, hogy a MüPá-t, mint a nemzetközi vonatok leendő belvárosi átmenőállomását a lehető legtöbb irányból meg lehessen közelíteni villamossal." -- ez az, amivel nagyon nem értek egyet, és alighanem minden más kommentem csak ennek a következménye lenne.

 

Szerény véleményem szerint a prioritás a kötöttpálya erősítése és egységes, kevés átszllással jó átjárható rendszerré fejlesztése a városi-elővárosi közlekedésben. A nemzetközi áthaladó állomás megközelítése a hab a tortán szerény véleményem szerint.

 

Történtek jó irányba lépések, kezdve a korábban szokatlan viszonylatú vonatok megjelenésétől (Kelenföld-KöKi, mintha lett volna szó Esztergom kapcsán is, hogy több vonat ne a Nyugatiba menjen stb.) egészen a Nyugati környékén a biztosítóberendezés miatti vágányzárig -- amiről csak remélem, hogy nem csak szintentartó karbantartás volt? --, de ezek egyelőre édeskevesek. Egy hasonló koncepció kellene az elővárosi vonatokra, mint a budapesti éjszakai buszokra volt. Legalább minden második vonatnak nem kellene bemenni a fejpályaudvarra, hanem át kellene szelni a várost és összekötődni másik várossal.

 

Ezt kellene megtámogatni a körvasút mentén, különösen a megállók, állomások fejlesztésével. Pl. Zuglóból is legalább 3 vagy 4 vágányos megállóhelyet lenne jó csinálni, hogy minél kevesebb menetrendi kötöttség legyen. Ebbe a történetbe persze illeszkedhet a MüPa leírt fejlesztése is, már csak azért is, mert fontos elővárosi-városi átszálló csomópont is lehet belőle :)

Előzmény: farigó82 (26129)