www.octinfo.com Creative Commons License 2020.12.02 0 0 102456

Autógyártásban a kész termék (tehát a komplett autó) minősége szerintem egyetlen dologtól függ alapvetően, mégpedig attól, hogy az adott autógyár éppen akkor melyik fázisban van:

- bizonyítási időszak (akár veszteség árán is jót kell gyártani, növelni a márka vagy a típus presztízsét), - lásd Superb 1., Fabia 1., Octavia 1 a 2000-es faceliftig

- jövedelemtermelési időszak (presztízs megvan, ideje pénzt keresni, tehát ahol csak lehet, spóroljunk). - lásd fentiek az első facelift után

 

plusz:

- szarban van a gyár ezért qrvaolcsón kell gyártani - ahogy tippelem, a PUG 307 pl. ékes példája volt ennek. Az index kapcsoló is olyan kötségből lett legyártva a beszállító által - de a gyár kérésére! - hogy gariban is folyamatosan cserélgetni kellett. Biztos megérte a gyárnak grand total-ban... Meg a presztízsveszteség is amit ez a modell okozott.

De az ötletgazda manager biztosan megkapta az év végi bónuszt mert milyen sokat spórolt a gyártáson. Nem ez volt az egyetlen alkatrésze ami így járt ebben az autóban.

 

Előzmény: -Yasin- (102447)