hmsoft Creative Commons License 2020.12.01 -1 1 464546

a 40 ezrelékes kerülő gyakorlatilag azért épült, mert kiderült, hogy a BAM átadására az alagút biztos nem fog elkészülni

 

Így van, de a hosszabbik kerülő is azért épült (mert aztán rájöttek, hogy az alagút nem 1-2-3 évvel annak a szakasznak a forgalomba helyezése után, hanem jóval később fog elkészülni). A "rövid" kerülővonalon kezdetben drót sem volt, és darabolták az elegyeket. Sajnos terhelési adatokat nem találtam hirtelenjében. Egy balesetet jegyeztek fel, ami halálos áldozattal is járt. A 40 ezreléken nem tudott megállni a vonat, végül 103 km/h-val vágódott ki egy ívben és gyűrődött fel a közeli hegyoldalra. Szolgálati (munka-) vonat volt. A személyzet piszok szerencsével, zúzódásokkal megúszta. Aki életét vesztette, az egy pft. dolgozó volt, látta, hogy baj lesz, és inkább a kiugrás mellett döntött. Kinézett magának egy nagy hóbuckát (télen történt) - csak sajnos a vékony hóréteg alatt az egy szikla volt...

 

hm

Előzmény: KT4 210 (464539)