gereblyepörkölt Creative Commons License 2020.11.28 0 7 464472

Októberben végre újraindult a világ legjobb kirándulóvonatai közt számontartott, Wellington - Auckland viszonylatú "Northern Explorer", melyet néhány napja én is kipróbáltam, noha az időjárás nem kényeztett el. Úti beszámoló sok képpel itt.

 

Egyebek:

 

❶ - Az 1951 és 1952 között készült NZR DE sorozat egy szépen helyreállított tagja. A Bo-Bo tengelyelrendezésű, 450kW névleges teljesítményű sorozatból összesen 15 darab készült, ebből azonban 7 darab napjainkban is megtalálható Új-Zéland különböző részein.

 

❷ - A Ganz EMU-k közvetlen elődjének tekinthető, English Electric gyártmányú DM sorozat. Az 1938 és 1954 között készült, eredetileg három kocsiból álló motorvonatokat 2012-ben selejtezték, ekkor több jármű magánszemélyekhez, illetve múzeumokhoz került.

 

❸  - A DTG (Diesel Traction Group) zászlóshajója, a szinte gyári állapotba hozott NZR DG 722-es mozdony (1955, English Electric, Vulcan Foundry, Robert Stephenson & Hawthorn, A1A - A1A tengelyelrendezés, 560kW névleges teljesítmény) a Ferrymead Heritage Parkban, noha a jármű fővonali üzemi engedéllyel is rendelkezik.

 

❺ - NZR RM sorozat, melynek érdekessége, hogy minden motorvonat és motorkocsi ezt a megjelölést viselte gyártótól és típustól függetlenül, így e Vulcan Foundry gyártmányú járművek az RM50 - 58 tartományba estek. A típusból eredetileg 10 darabnak kellett volna érkeznie a II. világháború alatt, ám az utolsó, RM59-es számú járművet szállító hajó még Európában odalett. További érdekesség, hogy ugyanehhez a típushoz köthető is az új-zélandi vasúti sebességrekord is, hiszen az RM50-es számú jármű 1940. október 25-én 125,5km/h-t (!) ért el szintén Christchurch közelében. (Ez az adat is hűen reprezentálja a vasút fontosságát az országban.)

 

❻ - Fell-rendszerű fékezőkocsi féktuskói.