Igen arra gondolok!
Az a baj velem, hogy értem a működését, de rossz tanár lennék. Elmondani (jelen esetben leírni) nem tudom érthetően.
Az meg úgy működik, hogy az a "rugótányér" pontos méretű. Egész pontosan a rés mérete pontos az alsó teleszkópszár és a tányér között.
Alatta van egy rugó, ami felemeli. Ha feltöltjük a lengéscsillapítót olajjal, ezen a résen lefolyik alá is. Tehát ott csücsül a belső lengéscsillapító csövön a lengéscsillapító alján. Alatta-fölötte olaj van.
Ha teszem azt belemész egy izmos kátyúba és teljesen összeül a teleszkóp, akkor a felső (króm)teleszkópszár megnyomja ezt a lemezt, ami elmozdul lefelé és összenyomja alatta a rugót. Viszont alatta az olaj összenyomhatatlan, annak idő kell hogy a résen átpréselődjön.
A rés pedig nem akármekkora, hanem pontosan méretezett, így csillapítja ez az egyszerű rugó és lemez páros az ütést.
Ha belemész abba a kátyúba és sűrű az olaj az nem jön át hirtelen a résen és összekoccannak a fogaid.
Ha híg az olaj, akkor hirtelen átáramlik a résen, nem csillapít semmit és akkor is összekoccannak a fogaid. :-)
Szóval itt is lényeges a viszkozitás.
Azt hiszem tényleg zárhatjuk a témát, ezzel már átbeszéltük a lengéscsillapító összes alkatrészét! :-)