KözlekedésVilág Creative Commons License 2020.11.25 -16 4 464390

A zárjelzőtárcsa a vonat végének jelölésére szolgál, de nem csak a "követő vonat" számára ad ez fontos jelzést, hanem az állomási megfigyelőknek is, akik korszerű ellenmenetkizárós biztosítóberendezés híján (szinte) CSAK a tárcsa szemrevételezésével tudhatják, megérkezett a teljes vonat. Ezért is lehet veszélyes a "repülő kereszt", ahol az érkező vonat megállása előtt már indul is az ellenvonat, akár úgy is, hogy az érkező vonat tárcsáját nem feltétlenül figyelte meg senki.

Az én hipotézisem az volt, hogy a korszerű motorvonat "észreveszi" ha elhagyta a hátsó egységét vagy egységeit, és megáll vagy jelez a mozdonyvezetőnek, azaz valami mindenképpen történik. Arra azonban nem gondoltam, hogy a mozdonyvezető a nyíltvonalon szétszereli a szerelvényt... Ez egy nagyon, nagyon tanulságos rendkívüli esemény.