rm40 Creative Commons License 2020.11.25 -3 3 464383

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:567177-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

"A közbeszerzés ismertetése:

 

Szolgáltatás megrendelése

A Kormány az 1523/2020 (VIII.14) határozattal döntött többek között Kőbánya felső - Rákosliget közötti vonalszakasz átfogó fejlesztésének előkészítéséről. A tervezett vasútfejlesztés központi eleme a Budapest-Hatvan (80a), és a Budapest-Szolnok-Újszász (120a) vasútvonal közös budapesti szakasza. A vonalszakaszt naponta 42 ezer ingázó használja, a vonatok csúcsidőszakban zsúfoltak, a járatok tovább a jelenlegi infrastruktúra kötöttségei miatt nem sűríthetők. A fejlesztés célja az, hogy Kőbánya felsőtől Pécelig és Gyömrőig 15 perces járatsűrűség legyen biztosítható a budapest-hatvani és budapest-újszászi vonalon. Ehhez kapacitásbővítés szükséges: új forgalmi vágányt kell tervezni a Rákos és Rákosliget között, valamint új vágánykapcsolat tervezendő Kőbánya felső és Rákos között. A tervek szerint a vonatok megállási rendje is változik majd: Kőbánya felső állomás átkerül az Élessarokhoz, kapcsolatot teremtve az ott közlekedő buszokkal és villamosokkal. Új budapesti megállók is tervezendők a XVII. kerületben: Madárdomb, illetve Strázsahegy néven az újszászi vonalon - utóbbi indokoltságának vizsgálata is része a tervezési feladatnak. A tervezési feladat tartalma Kőbánya felső és Rákos állomás a csatlakozó vonalszakaszokkal együtt teljes átépítése, Rákos állomás végpontjánál lévő szintbeli sorompók különszintű közúti, illetve kerékpáros-gyalogos műtárgyakkal történő kiváltása tervezendő.

Jelen közbeszerzési eljárás tárgya:

Tervezési szerződés „Kőbánya felső (bez.) - Rákos - Rákosliget (bez.) vasúti vonalszakasz korszerűsítése engedélyezési terv, kiviteli terv és kapcsolódó tenderdokumentáció elkészítése” tárgyában

Ajánlatkérő az alábbiakban adja meg a teljes mennyiségi előírásokat képező adatokat:

A teljeskörű kiviteli terv elkészítése az AF és a Műszaki Leírás alapján opcionálisan megrendelhető tervezési feladat. Az opció megrendelésének hiányában a tenderdokumentációt a tenderterv alapján és részleges kiviteli terv alapján kell elkészíteni.

A Nyertes Ajánlattevő feladata a 80. sz. vasútvonalon a Kőbánya felső (bez.) - Rákosliget forgalmi kitérő (bez.) vasúti vonalszakasz és a 205. sz. Ferencváros (kiz.) - Kőbánya felső (kiz.) vonalszakasz teljes körű infrastruktúra felújításának megtervezése.

A Nyertes AT feladatát képezi továbbá a vonalakhoz kapcsolódó valamennyi vasúti szakági tervezés, így a vasúti pálya, műtárgy, vasúti erősáram, geotechnika, biztosítóberendezés és vonatbefolyásolás, távközlés, váltófűtés, térvilágítás, FET-HETA, magasépítés szakágak tervezése.

Kapcsolódó feladat a 120a vonalon Madárdombnál és Strázsahegynél új vasúti megálló tervezése, Gyömrő állomás kapacitásbővítése, Budapest-Keleti biztosítóberendezés módosítása.

Tervezési feladat az utóbbiakon túl a forgalmi-üzemi vizsgálat, erősáramú szimuláció, közműkiváltási és vízelvezetési terv, környezetrendezési terv, bontási terv, kisajátítási munkarészek készítése.

A Nyertes AT köteles továbbá a teljeskörű engedélyeztetés lefolytatására, valamint a szükséges kezelői, üzemeltetői, tulajdonosi és egyéb jóváhagyások megszerzésére.

A tervezési feladat magában foglal:

— 9,6 vonalkm vágány- és felsővezeték átépítést villamosított országos közforgalmú vasútvonalon (ezen belül 1 db 1,8 vonalkm és 1 db 4,3 vonalkm hosszúságú állomásköz található), a következők szerint:

— Kőbánya felső állomás 1,4 vonalkm,

— Kőbánya felső - Rákos állomás közötti nyíltvonal hossza: 1,8 vonalkm,

— Rákos állomás hossza: 1,9 vonalkm,

— Rákos - Rákosliget közötti nyílt vonal hossza: 4,3 vonalkm,

— 3 vasútállomás átépítését, tervezetten összesen 121 csoport kitérővel, villamosított országos közforgalmú vasútvonalon

— 2 új vasúti megállóhely létesítését P+R parkolóval és hozzájáró úttal,

— 1 új közúti felüljáró létesítését, kapcsolódó út- és csomópont építéssel,

— 1 új különszintű gyalogos-kerékpáros műtárgy létesítését,

— 1 új vasúti rakodó létesítését,

— 11 vasúti híd rekonstrukcióját,

— 2 db térközi közlekedésre alkalmas, elektronikus vagy jelfogó-függéses vasúti új állomási vasúti biztosítóberendezés tervezését, a kapcsolódó nyíltvonali térközszakaszokkal együtt (a teljeskörű kiviteli tervezési opció megrendelése esetén is csak elvi létesítési elvi engedély szintig kell megtervezni),

— 2 db térközi közlekedésre alkalmas vasútvonalon meglévő állomási vasúti biztosítóberendezés vágányút-átalakítással járó módosítását (a teljeskörű kiviteli tervezési opció megrendelése esetén is csak elvi létesítési elvi engedély szintig kell megtervezni),

— az érintett vonalszakaszon a vonatbefolyásolás és a központi forgalomirányítás tervezését.

Jelen projekt közvetlen jogi és finanszírozási hátterét a 2021-2027 közötti európai uniós programozási időszak kötöttpályás közlekedési projektjeinek előkészítéséhez szükséges átcsoportosításról és az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1247/2016. (V. 18.) Korm. határozat módosításáról szóló 1523/2020 (VIII. 14.) Korm.határozat biztosítja.

AK a tárgyi kb. von. támogatási kérelmet kíván benyújtani az IKOP-2.1.0-15 - Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi elérhetőség javítása tárgyú programban. AK a tárgyi támogatási kérelem vonatkozásában a támogatási szerződés megkötését a Kbt. 53. § (6) és 135. § (12) értelmében a jelen kb. alapján megkötendő Szerződés hatályba lépésének felfüggesztő feltételeként határozza meg (feltételes közbeszerzés). Az AD II. kötetét képező Szerz.tervezet alapján AK dönthet a Szerződés hatályba lépéséről abban az esetben is, ha a Szerződés megkötéséhez szükséges fedezetet más forrásból módjában áll biztosítani.

A Nyertes AT feladataival kapcsolatos részletinformációk az AD III. kötetében (Műszaki Leírás) találhatóak."